Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2010 16:42 - Източни пиеси, западни пиеси...
Автор: lion1234 Категория: Други   
Прочетен: 8284 Коментари: 28 Гласове:
5




ИЗТОЧНИ ПИЕСИ

 

   Два филма тези дни привлякоха вниманието ми: ,,Източни пиеси’’/ реж. Камен Калев, 2009/ и ,,Братя’’/ реж. Джим Шеридън, 2009/.  Тъй като са близки по тематика, бях провокиран към някои интересни паралели, които реших да споделя с вас в настоящия постинг.

   ,,Източни пиеси’’, както е видно от заглавието, ни препраща към т.нар. ,,Източен блок’’ или казано по-новому – към източните провинции на Европа, в частност, в родната България. Сюжетът на филма е концентриран изцяло върху битието на двамата братя – Георги и Ицо. Това е първата аналогия с едноимения филм по-горе и тя не е единствената, както ще стане ясно по-нататък.

   Георги е необщителен, мрачен, затворен тийнейджър, живеещ с деспотичния си баща и абсолютно повърхностната си мащеха в невзрачна столична панелка. Вечно потисканият, унижаван и комплексиран от баща си юноша, лишен от закрилата на отсъстващата майка, търси алтернатива от тягостната си депресия при ,,мъжагите’’ неонацисти, с надеждата, че най-сетне ще прегърне силата и ще се превърне в мъж и половина, загърбил окончателно страха, неувереността, комплексите. Оттук нататък всекидневието на новоизлюпения неонацист се завърта около татуировките, тревите, дискотеките, метъла и наказателните акции с футболни фенове по стадионите и сред мрачните софийски улички.

  При подобна улична акция срещу турско семейство обаче, той неволно се озовава очи в очи с брат си Ицо, притекъл се на помощ на пострадалите. Оттук нататък съвестта на Георги, които дълбоко в душата си е твърде далеч от агресията и насилието, проговаря и той окончателно скъсва с неонацистите, осъзнавайки че всъщност се е бил натъкнал на онова, от което всъщност се опитва всячески да избяга, т.е. от страха, комплексарщината.

    Битието на Ицо е не по-розово от на брат му: денят му преминава в тесен, неугледен дърводелски цех, в който полира разни мебелни плоскости, след което се прибира в мизерната си квартирка и набляга на бирата, заместваща ,,инжекциите’’ преди при бягството му от отвратителната реалност. Той се е превърнал в едно ,,трудещо се животно’’, работещо за нищожните 300 лева, без никакви перспективи, макар че е талантлив художник с чудесни картини и дърворезби, защото да пробиеш с изкуството  в тукашните ,,източни’’ провинции, в собствената си страна, в която ,,никой не е пророк’’, си е ,мисия невъзможна’’. Липсата на опорни точки, на каквито и да е идеи и проекти занапред, обрича младия герой на едно безтегловно витаене в досадата и апатията, от която не е в състояние да го измъкне дори безумно обичащата го приятелка – бъдещата актриса, понастоящем студентка ,,при Стефан Данаилов’’, защото в изблик на откровение той споделя пред нея, че просто вече ,,няма какво да си кажат’’.

    Единственият светъл лъч в мрачната, потискаща, ,,накичена’’ с овехтели панелки София и в още по-потиснатата душа на Ицо се явява непосредствено покълналата взаимна симпатия и топлота между него и  момичето от нападнатото турско семейство – може би неслучайно името на младата красавица е Ъшък/ тур., ,,светлина’’/.

    Тук обаче се намесват ,,главните герои’’ в ,,източната пиеса’’: станал жертва на българския национализъм, бащата на Ъшък вкарва в действие неговия събрат – турския национализъм, който осуетява поне на този етап вълнуващата връзка между младите.

    Финалните кадри на лентата ни отвеждат в Истанбул: на романтично реещият се по Босфора кораб съзираме изпълненият с надежда Ицо, устремен към единствения спасителен за него бряг – любовта. Защото само тя, любовта, би могла да разтопи и съживи ,,замразената му в хладилника’’ душа, само тя би могла да пребори и ,,главните герои’’ на ,,източната пиеса’’ – национализмите, мегаломанията, егоизмът, завистта, агресията и скритата изпод хастара им… комплексарщина.  Нещо повече: ако Георги преоткрива липсващата му опорна точка в изкуството/ ненапразно моли брат си да го научи да рисува/, то за Ицо, без съмнение, именно любовта е тази опорна точка, която би му послужила за трамплин по възходящата линия на живота, помагайки му същевременно да изпълни със смисъл последния и да преоткрие себе си, собствената си идентичност.

    Честно да си призная, заглавието на филма доста ме озадачи: защо все пак ,,източни’’ пиеси, при положение че то ни препраща към споменатия по-горе политически контекст, докато във филма става дума все пак за лична драма на двама братя, която колкото и да е мотивирана политически/ лошо управление, лоша държава, среда и пр./ е  лична драма, т.е. продукт най-вече на наличието/ отсъствието на лична отговорност. От друга страна, ,,Източният блок’’, ,,желязната завеса’’, ,,стените’’ са вече история, а ,,пиесата’’ определено е съ-временна, тя се ,,играе’’ тук, сега.  Нещо повече, за политика във филма и дума не се обелва, изключвайки репликата на Ицо, обясняващ на брат си, че онези пикльовци ,,неонацистите, са маша в ръцете на ,,мазните’’ политици. Може би тук трябва да споменем и епизода след поредната футболна ,,акция’’, в който един от босовете нарежда по телефона на подчинения си да се разплати с тартора на неонацистите.

   Впрочем, политически погледнато, липсва и пряката дилема: Изток – Запад, макар че косвено погледнато самата дилема е загатната все пак, защото ,,източни’’ неволно ни подсеща за ,,западни’’, както напр., като чуем ,,дясно’’, се сещаме за ,,ляво’’, ,,топлото’’ пък ни подсеща, че има и ,,студено’’ и пр.

   Въпросът е: щом не е по политическа , по линията на какво, на основата на какво е загатната дилемата: Изток – Запад? Фактът, че авторът на филма акцентира не върху политическия контекст, а върху вътрешния свят на героите, върху личната им драма, недвусмислено подсказва, че въпросната дилема лежи върху една философско-психологическа плоскост, или най-общо казано върху субективността, разбирана като един мисловно-емоционален комплекс, чийто превес е или в полза на рационализма, или на ирационализма. В този ред на мисли, понятията ,,изток’’ и ,,запад’’ не са вече толкова географски, нито политически, а по-скоро културно-философски феномени. Как протича новото културно-философско разделение на Изтока и Запада? Ако Изтокът е определено една ,,екзистенциална’’ територия, то Западът е територия на позитивизма.

   В този ред на мисли, загатнатото от автора косвено разделение Източна - Западна Европа е в културно-философски смисъл, което ме навежда на следната мисъл: да, вече няма блокове, няма ,,желязна завеса’’, няма ,,стени’’, но има едни вътрешни, много по- трудно преодолими бариери у източноевропееца, ,,творящ’’ ,,източни пиеси’’ с познатите вече ,,главни герои’’.

      Източноевропеецът отчаяно не иска да бъде това, което е. Затова и тръгва от негацията:,,Аз не съм това, което съм’’. Затова и търси отчаяно своята идентичност, без да може да я открие, защото му липсват опорните точки. Това го обрича на витаене в кръг, доколкото въпросните опорни точки са в него самия, а той ги търси вън от себе си.

      Западноевропеецът тръгва от позицията: ,,Аз съм това, което съм’’. Той ревностно желае да бъде това, което е. Той е доволен от себе си, защото е осигурен, битието му не е ,,екзистенциално’’, ,,на ръба’’, той живее в комфорт – финансово-икономически, културно-битов и психологически. Като резултат, тези две реалности оформят и два модуса на битието: източноевропеецът е номад по душа, а западноевропеецът е привикнал към уседналия начин на живот.

     Разбира се, прокараното по-горе разделение следва да се приема с цялата му условност, доколкото негацията не е присъща само и единствено на Изтока, но и на Запада. Там също има типично източни, ,,екзистенциални’’ герои, творящи ,,източни пиеси’’ в западния им вариант. Впрочем, по-долу ще се убедите сами в това.

 

ЗАПАДНИ ПИЕСИ

 

    Преди да пристъпя към анализа на филма ,,Братя’’, се сещам в момента и за едни други ,,пиеси’’, които чудесно илюстрират, от една страна, дилемата: номадство – уседналост, от друга – до голяма степен комуникират с ,,източните пиеси’’, по линия на драматичните търсения на пътя към себе си, към свободата, към собствената идентичност. Иде реч за филма ,,Пет леки пиеси’’/ реж. Боб Рафълсън, 1970г./.

    Героят Боби Дюпи/ Джак Никълсън/, чийто прототип е известният канадски класически и джаз пианист Глен Гулд, е своеобразен културно-естетически номад. Израсъл в Канада, в семейството на класически музиканти, в атмосферата на строгите европейски естетически традиции, изведнъж бива омерзен и отегчен от тази уседналост и с един замах захвърля в историята и класическата музика, и семейството, и родната Канада, отпрашвайки в Щатите, в търсене на свеж въздух, нови запознанства и приключения. Този екстравагантен, авантюристичен дух се захваща с какво ли не: работи като общ работник, свири по мюзикъли, впуска се безброй любовни афери до момента, в който не настъпи ,,уседналостта’’, а с нея и досадата и отегението. Тогава идва ред на поредното бягство от шибаната уседналост: последната му изгора/ Керън Блек/ отдавна му е втръснала с натрапничеството си и той търси начин да приключи с нея и да даде воля на анархистичния си дух за нови приключения. За целта намира чудесен повод: от сестра си научава, че баща му е получил парализа и решава да навести стария. Под предлог, че това са семейни неща, той склонява приятелката си да замине сам за Канада, обещавайки й, че редовно ще поддържа връзка с нея.

     У дома с умиление разглежда снимките от детството си, изпада в позната семейна идилия, страда по полуживия си безмълен баща. Само няколко дни са отминали обаче, а те вече му се струват цяла вечност. Семейната среда започва да го отегчава, започва да нервничи до момента, в който пламват похотливи искри между него и снаха му. Този път май наистина се влюбва сериозно и след романа с красивата пианистка, той й предлага да загърби всичко и да заминат заедно за Щатите. Тук именно си дават среща номадството/ Боби/ и уседналостта/ снаха му/ - героят получава любезен, но твърде категоричен отказ.

     Междувременно изневиделица на гости тупва изоставената изгора на Боби и след куп конфузно-комични ситуации, чийто инициатор се оказва последната, героят е принуден набързо да събере багажа си, заедно с натрапницата и да отпътуват по живо – по здраво.

    Насред пътя, на една бензиностанция, Боб съумява да се споразумее с един тираджия, качва се на тира и отново забива нанякъде, далеч от страховете, вините, жените, в търсене на своето Аз. Ето ви един класически пример за  западняк, който ни повече, ни по-малко си е едно към едно завършен ,,източен’’ авантюрист. Боби няма проблемите на един източноевропеец – липса на работа, на перспективи, грижа за насъщния, за утрешния ден, но номадската му душа си е чисто източноевропейска.

     Нека сега разгледаме и другата западна пиеса във филма ,,Братя’’/ раж. Джим Шеридън, 2009/, разиграла се по ,,източен’’ вариант. При една от мисиите в Афганистан пехотинецът Сам внезапно изчезва и не след дълго, считан за изчезнал, бива погребан приживе с войнски почести. Брат му Томи, обирджия, излязъл току-що от затвора, един вид, ,,черната овца’’ в семейството, решава да загърби незавидното си минало и да заживее нов живот на порядъчен и уважаван човек. Скоро душевната метаморфоза на героя придобива и своите реални измерения в новата му битност: той помага на снаха си Грейс, грижи се за децата й, забавлява ги и скоро става любимец на семейството. Между Грейс и Томи се заражда известна топлота и симпатия, без обаче да се стига до крайност.

    Междувременно става ясно, че Сам е жив и че е попаднал в плен при талибаните, заедно с един от подчинените си. И докато брат му Томи се грижи за семейството му, Сам бива изправен пред една изключително драматична, погранична ситуация, която ще го направи неузнаваем: шефът на талибаните го поставя пред мъчителната дилема да убие приятеля си или самият той да срещне смъртта. Оттук насетне бунтуващите се идеали, войнската чест, приятелството, самият морал позорно и плахо отстъпват, за да дадат път на неудържимо и победоносно надигащия се Страх и на верния страж на тялото – Инстинкта.

    Сам убива приятеля си, за да си спечели отново висящия на косъм живот, за да се върне при любимото си семейство, без да съзнава/ а и как би могъл, когато в главата му в момента вземат връх инстинктите!/, че цената за всичко това е твърде висока.

    У дома всички се радват на завърналия се герой, но само Сам си знае какъв ,,герой’’ е в действителност. От предишната му приветливост, общителност, ведрост няма и помен. Той вече е друг – затворен, саможив, вглъбен, студен, странен, кътащ дълбоко в себе си позорната тайна. И в тази драматична вътрешна борба безпощадната съвест не му дава мира настойчиво изправяйки го пред главния въпрос:,,Как ще живееш занапред с мъчителната тайна? Струваше ли си? Доволен ли си сега?’’

    Комплексиран, самоизяждащ се от чувството за непростима вина, у Сам допълнително се загнездва и червея на ревността, породена от близостта между брат му и Грейс. В състояние на неудържим афект Сам окончателно изтрещява и прави опит за самоубийство, осуетен в последния момент, благодарение на брат му.

    Връщайки малко по-назад лентата, следва да припомня, че коренната промяна у Сам не остава незабелязана от жена му Грейс: подозираща инстинктивно, че съпругът й е преживял нещо мъчително, тя на няколко пъти го умолява да сподели с нея тайната си, опитва се всячески да му подаде ръка и да го измъкне от мъчителната травма, но неколкократно среща само едно – пълно мълчание.

    На финала тя вече му поставя ултиматум: или тайната, или тя. Пред опасността да я изгуби завинаги, Сам най-сетне събира кураж и споделя, че е убил приятеля си. Така той прави първата мъчителна крачка към възстановяването на изгубената си идентичност.

 

                                                               Заключение

   Както стана ясно по-горе, приликата между ,,източните’’ и ,,западните’’ пиеси е факт. Затова, според мен, въпреки своите различия, касаещи местоположението и героите , тези пиеси ни представят идентични вътрешни вълнуващи драми, които всеки преодолява индивидуално, съобразно културно-историческите си особености и възможности.  

" play="true" loop="true" menu="true">


     

 

      

     





Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ledzeppelin - ...
22.03.2010 16:52
Туркинята се казва Ишил,а не Ъшък.

И изобщо,откъде измисли тая безумна простотия?
някъв копи-пейст?
цитирай
2. lion1234 - Ха-ха-ха!
22.03.2010 17:10
Хем изсмислил, хем копирал?! Как стават тия работи, бе умнико?
Или измисляш,макар и простотия, или копираш.
цитирай
3. kosara2008 - :))))-
22.03.2010 18:43
и да го вариш и да го ...печеш се си е илияутия :))))


удоволствие ми е да проследявам повествованието на мислите ти, провокирани...тук и преди...
народоприсохологията е различна ...на Изток, на Запад...но

човекът е Сам, когато прави своя избор и затова във всяка драма има прилики, аналогии и повторяемост...

кис, кис, кис, толкуззззс ут моята скромностособена;):) беше ми приятно и мило, както винаги!,тук Лио
цитирай
4. lion1234 - Привет, Чаровнице,
23.03.2010 09:07
Драго ми е, че пиесите са провокирали интереса ти!
Да, както споменах, въпреки различията в обстоятелствата, героите драмите имат и нещо общо: обикновено те биват предизвиквани отвън, от всекидневието, но биват преодолявани отвътре, чрез силата на волята и характера.
Поздрави и Усмихнат ден!
цитирай
5. kosara2008 - :)
23.03.2010 09:27
безсъмнено...

и


обезательно с :)))) и на тебнека е пълноопъстрено с приятни мигове

пък мисла и дъ поработвам днес, то сий му йе време;)
цитирай
6. ledzeppelin - ...
23.03.2010 10:22
така е лафа,сладурче.
а ти явно си против всеки,който не ти прави комплименти.
комплексар.
цитирай
7. candysays - Здравей отново :)
23.03.2010 11:09
Наскоро си купих на DVD филма "Източни пиеси" от една вестникарска будка, тъй като това, което четох за него из медиите провокира интереса ми и в най-скоро време ще го гледам. И ще споделя как ми се струва и при теб, ако искаш :)
Интересно ми бе да прочета твоите размисли, породени от тези филми, които споменаваш по-горе.. Не съм гледала никой от тях (все още). Но четейки твоите думи за тях се сетих за един друг филм, който съм гледала преди години и наскоро си изтеглих от нета и гледах отново - "Американска история Х" (American History X). Много силен филм, с чудесна актьорска игра и съвсем човешко, смислено послание. Препоръчвам ти го да го гледаш, ако не си. Филмът е тежък, брутален на моменти, но щом аз успях да го гледам, при това повече от веднъж, значи е ОК все пак :) Показаното насилие не е безцелно (показано).. Сетих се за този филм, докато четях постинга ти, понеже той също разказва за двама братя (които имат и две сестри, но това е по периферията на филма), които стават неонацисти (по-малкия - копирайки по-големия си брат), но впоследствие решават да се откажат от неонацизма и "приятелчетата", с които се познават покрай него. Но за това узряват много трудно, с цената на много лична болка и драма, и в крайна сметка плащат най-високата цена.. При това всички - цялото им семейство. Но няма да ти разказвам повече от филма - гледай го. Много е дълбок, многопластов, човешки, смислен и истински. И много болезнен, разбира се..

Поздрави от мен, с пожелание за лек ден!
цитирай
8. lion1234 - Спорна работа, Кос,
23.03.2010 11:23
и Весело настроение!
цитирай
9. lion1234 - Как така реши изведнъж,
23.03.2010 11:53
че съм против теб, Симпатяго! Как мога да съм против някого, когото въобще не познавам! Това, че абсурдния ти коментар ме развесели, е нещо съвсем различно.
Впрочем, последният ти коментар ясно показва кой против кого е - без да ме познаваш, ми лепна набързо етикета ,,комплексар''. Както и да е.
цитирай
10. lion1234 - Привет, Кенди,
23.03.2010 12:05
Радвам се, че си си купила филма! Сигурен съм, че няма да съжаляваш!
Аз пък ще се възползвам от препоръката ти и ще гледам ,,Американска история Х''. Разказаното от теб накратко успя да ме заинтригува.
Поздрави и Приятно гледане!
цитирай
11. ledzeppelin - ...
24.03.2010 20:59
според мен обръщението "умнико" не беше най-развеселяващото на света.
но щом си решил/а да се измъкваш като мокра връв ... :)))
цитирай
12. lion1234 - Охоо, ти си била жена!
24.03.2010 23:19
Извинения!
цитирай
13. анонимен - FBfcGiQrfAuUUq
25.05.2011 00:36
IВ’m not wrohty to be in the same forum. ROTFL
цитирай
14. анонимен - mnSnupGPiZqzdjoTmH
25.05.2011 07:17
I'm not easily imeprssed. . . but that's impressing me! :)
цитирай
15. анонимен - nOcWJRTLS
25.05.2011 14:36
wRTWOm <a href="http://htrhvintcdvl.com/">htrhvintcdvl</a>
цитирай
16. анонимен - ddHSJUrPJwoXOlrgItH
25.05.2011 15:46
20ubX1 <a href="http://wbrapqskjwhx.com/">wbrapqskjwhx</a>
цитирай
17. анонимен - rOpKVlRenOYJM
25.05.2011 19:26
B68tn9 , [url=http://gxqmvtlprwwk.com/]gxqmvtlprwwk[/url], [link=http://qelnuqyftjnq.com/]qelnuqyftjnq[/link], http://mzchiavlnaih.com/
цитирай
18. анонимен - pqKVNkpzETBgIz
28.05.2011 16:29
H0DeZO <a href="http://acvwjtuvdszz.com/">acvwjtuvdszz</a>
цитирай
19. анонимен - kNRfKjVyFIsdxJfNXg
28.05.2011 17:32
2E0HmQ <a href="http://nxkzkwwpqfii.com/">nxkzkwwpqfii</a>
цитирай
20. анонимен - DVANYodAzLL
31.05.2011 19:08
QFY5X5 , [url=http://njexoniistiq.com/]njexoniistiq[/url], [link=http://lpltftpedoyv.com/]lpltftpedoyv[/link], http://iodiuubhnoax.com/
цитирай
21. анонимен - HMTlxWVIPfhBjoYibSa
31.05.2011 20:28
wlbXJJ , [url=http://rrmblsknczfg.com/]rrmblsknczfg[/url], [link=http://nkpuzywzcjnd.com/]nkpuzywzcjnd[/link], http://tahuwkobcsnq.com/
цитирай
22. анонимен - wholesale kamagra
17.01.2012 10:08
I like your ideas very much, and your post as well. I'll surely add it to my bookmarks. kamagra jelly cheap <a href=http://medsildenafil.com/>what is kamagra</a> fast kamagra
цитирай
23. krumbelosvet - Личното и общественото
09.05.2020 17:36
Когато страната ти е станала КОЛОНИЯ, изгубила икономиката си и оттам изгубила почти всичко останало, личните драми не са лични.
НАВСЯКЪДЕ от където премина ТЕХНОЛОГИЯТА на "цветни революции", "арабски пролети", "Майдани" и пр., остана ПУСТИНЯ. А ние не сме бедуини...
Не знаем ли КОЙ пусна в ход серията "цветни революции"?
цитирай
24. lion1234 - В тази връзка
10.05.2020 09:42
се сещам за забележителната мисъл на Сталин, който споделя, че ,,смъртта на един войник е трагедия, а смъртта на милиони - статистика'', цитирам по памет.
цитирай
25. krumbelosvet - Може би трябваше да се сетите,
10.05.2020 15:16
че войната в която участва войникът, НЕ е негова лична работа. Нито на пострадалите граждани.
цитирай
26. lion1234 - Ако бяхте прочели внимателно постинга,
11.05.2020 16:15
щяхте да разберете, че акцентът в него е не върху политическите, а върху културно-историческите, психологическите и философските основания на описаните по-горе драми. Акцентът не е случаен, доколкото самата политическа конюнктура е плод на същите тези културно-исторически, психологически и идеологически/ философски/ стереотипи. Тъкмо по тази причина не съм анализирал задълбочено политическите основания на горепосочените драми, още повече, че става дума за худ. творби. Иначе едва ли някой би отрекъл, че налудничавите решения на самозабравили се политици и предизвиканите от тях социални катаклизми не влияят пряко върху съдбините на обществото и на отделната личност, в частност. Въпросът е в това, че затвяряйки битието в рамките на един от неговите региони - политиката, ние се лишаваме от по-дълбинните онтологически основания на съществуването и, което е още по-опасно - ние се самозатваряме и ставаме заложници на избрания от нас регион/ в случая - политиката/. Да се довериш изцяло на политиката и да търсиш причините за всичко в нея означава да станеш неин заложник. И доколкото не се е намерил досега прекрасният политически строй, ти рискуваш вечно да си неудовлетворен. Колкото до личното и общественото: да, ние сме ,,зоон политикон'', ,,обществени животни'', но редом с това сме и личности със своите драми и радости, разочарования и надежди.
цитирай
27. krumbelosvet - Уви
12.05.2020 09:35
Война е. Война на УНИЩОЖЕНИЕ. ВСИЧКИ станахме пленници на гео-ПОЛИТИКАТА, независимо дали го осъзнаваме.
Знаете ли смъртната тъга, да гледаш почти във всяко село ЗАПУСТЕЛИ УЧИЛИЩА??? Запустели защото е ВОЙНА НА УНИЩОЖЕНИЕ. А не по културни и философски причини.
А причините за войната НЕ СА културни, философски и психологически.
Явленията разглеждани ИЗВЪН тяхната причина, или изглеждат абсурдни, или пораждат ИЗМИСЛЕНИ обяснения, ГАЛИМАЦИИ.
цитирай
28. lion1234 - Причините за войната
13.05.2020 12:07
са тъкмо културни, философски, психологически и чак накрая - политически. Културни са, доколкото сме свидетели на ,,сблъсъка на цивилизации''/ католицизъм, източноправославие, ислям, юдаизъм, будизъм са в непрестанна вражда/. Философски са, доколкото всяка геополитика се основава на определена идеологическа доктрина: англосаксонската геополитика стъпва на идеята на Маккиндър за ,,хартланда'', германската - на идеята на Хаусхофер за ,,жизненото пространство'', руската - на славянофилската идея за панславизма, еволюирала днес до евразиййсвото/ А. Дугин/. Психологически за, доколкото всяка война е плод на Свръхегото: така, напр. САш искат да живеят на гърба на китайците, руснаците и останалия свят, китайците смятат себе си за център на вселената, а всичко останало - за провинция и периферия. Руснаците пък бленуват да си върнат Източния блок и да възстановят бившия Съветски съюз и т.н. Вие сте избрал да бъдете ОСЪЗНАЛ СЕ пленник на геополитиката - ваш избор. Аз пък избирам закона на Нютон: на всяко действие има равно по големина и противоположно по посока ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lion1234
Категория: Други
Прочетен: 1518195
Постинги: 169
Коментари: 2907
Гласове: 25310
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930