Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.08.2008 11:02 - Не летете с тях
Автор: letibezopasno Категория: Спорт   
Прочетен: 28036 Коментари: 18 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Здравейте приятели,

Позволих си да създам този блог с една единствена цел -
ДА ПРЕДПАЗЯ ВСИЧКИ БАЛЪЦИ КАТО МЕН!

Ето как започна всичко:
От доста време си мечтая да полетя. Единствения достъпен начин да го направя се оказа парaпланеризмът.
Миналото лято след проучване на "пазара" (главно чрез Интернет) се записах за обучение в клуб "Летете с нас".

От началото всичко изглеждаше нормално. Инструктаж, филмчета, тичане по поляната край Расник и Бистрица, напътствия по радиостанцията и т.н.
Инструкторите изглеждаха готини (Мариан и Пешо). Винаги готови да помогнат, а след полети ходихме на по биричка ....
Просто супер. Но един хубав есенен ден идилията свърши.
Летяхме на Бистрица. Беше 10-ят ми полет. Вятърът беше на пориви. Вече бях направил 1 или 2 полета.
Инструктор ми беше Пешо.
Седяхме си горе на хълма и чакахме да се появи насрещен вятър. Когато лентичката се надигна Пешo извика - хайде давай. Аз вдигнах параплана и се затичах надолу по хълма .
Друг път след няколко крачки вече бях във въздуха, но не и този път. Явно поривът на вятъра беше спрял.
Когато осъзнах това, вече се бях засилил надолу. Освен това инструкторите ме бяха "учили", да тичам докато не отлепя със сигурност и дори, когато вече съм във въздуха да продължавам да правя крачки.
Тичайки надолу чух Пешо да ми вика да спра. Да, ама как се спират 100 кила засилени надолу по стръмен хълм? Заоглеждах се за подходящо място, където да се "катурна”, без да се повредя, когато чух приглушен хрущящ звук.
В първия момент помислих, че съм стъпил върху клечка. Погледнах в краката си и не видях такова нещо. Тогава осъзнах какво е станало. Кракът ми! Тогава още не знаех кой е (заради шока явно). Но при следващата ми крачка бях на земята.
Свих си десния крак. Добре значи не е той. Опитах се да свия и левия, обаче видях как кракът ми от бедрото до над "кубинката" се завъртя, а останалата част си остана да си лежи на земята.
В този момент се развиках. Не от болка, а от ЯД. Защото ми стана пределно ясно какво ме чака от тук нататък и че ще трябва да се простя с парапланеризма.
От там може да се каже, че късметът ми проработи за малко. Сред курсистите имаше доктор, който професионално ме шинира с подръчни материали. Яките мъжаги бяха достатъчно и ме пренесоха със сбруята до върха. Линейкаджията излезе пич и качи колата чак до горе.
Ще се възползвам от случая да благодаря на всички тези хора за помощта, която ми оказаха. Не съм ги виждал от тогава, а и нямаше как да им взема координатите. Но наистина съм им адски благодарен.
В последствие се оказа се, че имам така нареченото "спираловидно счупване". Ще пропусна перипетиите с Пирогов (някои от работещите там са конкуренция на Менгеле), пробиването на крака ми с обикновена дърводелска дрелка и т.н. Това е отделна тема. Само ще ви кажа, че счупването на крак не е шега работа. Може да ви коства не само походката, но и живота.
И така най-сетне по същността на темата.
Очаквах, че след тази случка инструкторите да дойдат да ме видят. Тази надежда изчезна след няколко дни. После се надявах поне да се обадят да ме чуят как съм и да се разберем как да си взема нещата, които останаха при тях. И това не се случи.
Накрая изпратих приятелката си при тях да ми прибере нещата и да попита в кое дружество са ми направили застраховка.
(
Чл. 119г. (Нов - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) Лицата, извършващи дейности във въздушните спортове, застраховат местата във въздухоплавателното средство, както и авиационния персонал и отговорността си в случай на злополука - по отношение на спортистите и към трети лица.)
Оказа се, че за да ми се гарантира нормално зарастване на крака трябва да ми се сложи 40 см. пирон и няколко винта. Той струва 1100 лв. + допълнително няколко стотин лева за лекарства. И тези разходи не се покриват от Здравната каса. Ако не дам тези пари трябва да нося гипс поне 3 месеца + голяма вероятност да остана куц за цял живот или междувременно да"хвърля топа" заради засядане на тромб в мозъка.
И знаете ли какво се оказа. Не са ми направили застраховка!
Вярно, че и вината отчасти е моя. Трябваше да се поинтересувам от това при записването. Но честно казано не беше минало през ума. Мислех си, че всичко си влиза в цената.
Още повече, че 2-3 седмици преди моя случай едно момче (обучаем) от “Летете с нас" си счупи глезена, при подобни обстоятелства.
В крайна сметка до ден днешен нито съм ги виждал нито съм ги чувал тези "момчета". Вярно е, че и аз не съм ги търсил, но ако това стане, то ще чрез адвоката ми като им предявя иск.
Изобщо не ми се иска да го правя, и със сигурност нямаше да го направя, ако поне се бяха обадили да ме чуят как съм.
Поведението на "инструкторите" от "Летете с нас" за мен е неетично, безотговорно и абсолютно нечовешко.
Не мога да си представя, че ако се случи нещо с човек, който е доверил живота и здравето в ръцете ми аз просто ще се направя, че нищо не е станало.
Това е извън каквато и да било човещина, да не говорим, че хората посветили се на небето уж били по-благородни.
И така съветът ми към всички начинаещи: Изисквайте да ви предоставят пълна документация, когато се записвате за подобен курс!
Материали - на ръка, за да се подготвяте и самостоятелно. Не само филмчета и разказчета. Вижте дали клубът има учебна програма. Дали е сертифицирана.
Не знам тези клубове да се лицензират от някого в БГ, но поне да изглежда, че се стараят да правят нещата както трябва.
Нека при вас има копие от договора и удостоверение за всеки етап от курса.т.н.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се уверете, че са ви направили застраховка или си направете сами такава.
НЕ бъдете самонадеяни и не се предоверявайте на инструкторите. Ако нещо ви се струва нередно, опасно или съмнително - НЕ ГО ПРАВЕТЕ. По-добре с наранена гордост отколкото 2 метра под земята.
и
НЕ "ЛЕТЕТЕ С ТЯХ"

------------------------------------------------------------------------------------
В общи линии това бе написано от мен във форума на Скайномад на 19.02.2007.
Натиснете тук
Дискусията, която се разгоря по натам доста ме изненада.
В началото си мислех, че просто съм попаднал на някакъв недобросъвестен клуб.
В последствие се оказа, че подобен род беззаконие е масова практика.
НИТО ЕДИН от клубовете, които предлагат ОБУЧЕНИЕ на парапланеристи не е лицензиран от Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" за подобен род дейност:
Закон за Гражданската авиация -
Чл. 119б. (Нов - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 10 от 2007 г.) Подготовката на спортисти, упражняващи въздушни спортове, както и спортни полети, извън системата на Министерството на отбраната или Министерството на вътрешните работи, се извършва от лица, регистрирани по Търговския закон, или лица, регистрирани като търговци по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или по Закона за юридическите лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност във въздушните спортове.
(2) Подготовката се извършва по правила, разработени от лицата по ал. 1 и одобрени от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".

След като реших, да съдя т.н. "клуб" се оказа, че такъв в юридическия мир не съществува.
Това означава, че не само нямат лиценз от ГВА ами и не са регистрирани НИКЪДЕ.
Разполагах само с 2-те имена и телефоните на "инструкторите"

В едно писмо до в. Капитал описвам какво бях направил към 22.06.2007:

"Уважаеми господа/дами,

Пиша ви по повод статия в Капитал Light, която рекламира на "обучението" в клубовете по парапланеризъм.
Тъй като, Капитал е единственият вестник, на който имам доверие и който редовно чета повече от 10 години се чувствам длъжен да ви информирам, че вероятно поради недоглеждане поднесената информация е меко казано силно подвеждаща и застрашава здравето и живота на много хора.
Предполагам, че думите ми звучат много силно и си казвате, че това е поредният луд, който ви досажда.
Истината е друга. Именно благодарение на подобна статия в друго издание аз се обърнах към "клуба" рекламиран и във вашата статия под линка http://www.geocities.com/vancho1955/, известен още като "Летете с нас", "Летете с нас в синьото небе" и "Синьо небе" .
Благодарение на усилията на т.н . "инструктори" през есента на миналата година попаднах в Пирогов с тежко счупване на крака и в момента съм с 40 сантиметров пирон в подбедрицата. Сигурно ще си кажете - е, инциденти стават. И ще сте прави. Аз си помислих същото в началото. Въпросите започнаха да възникват в мен, когато след инцидента въпросните господа изчезнаха безследно.
Ще спомена само, че няколко седмици преди случката с мен, друг курсист си счупи крака по аналогичен начин.
Разследването, което започнах установи някои много обезпокоителни факти.
Оказа, че ВСИЧКИ клубове, които развиват "обучение" по парапланеризъм са НЕЗАКОННИ. И това е по-малкия проблем. Истинския проблем е, че те са опасни за живота на техните курсисти. Инструкторите не притежават нужната квалификация, използва се старо или изобщо отсъства екипировка, отсъстват каквито и да било методологии на обучение и т.н.

Сега да поясня защо използвам такива силни думи:
Според закона за Гражданското въздухоплаване -
Чл. 119б. (Нов - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 10 от 2007 г.) Подготовката на спортисти, упражняващи въздушни спортове, както и спортни полети, извън системата на Министерството на отбраната или Министерството на вътрешните работи, се извършва от лица, регистрирани по Търговския закон, или лица, регистрирани като търговци по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или по Закона за юридическите лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност във въздушните спортове.
(2) Подготовката се извършва по правила, разработени от лицата по ал. 1 и одобрени от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Чл. 119г. (Нов - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) Лицата, извършващи дейности във въздушните спортове, застраховат местата във въздухоплавателното средство, както и авиационния персонал и отговорността си в случай на злополука - по отношение на спортистите и към трети лица.

Обърнете внимание на неща:
1. Лицата трябва да са регистрирани по Търговския закон.
Господата от „Летете с нас” не са, както и повечето, които се занимават с подобен род обучение (можете да проверите в регистъра).
2. Трябва да имат одобрени правила, по които да извършват обучението.
Господата от „Летете с нас” не притежават такива правила, както и НИТО ЕДИН от т.н. "клубове” (можете да проверите Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация").
3. За застраховките мисля, че дори е излишно да пиша. Такива не съществуват.
4. Както сигурно вече сте се досетили лица, които не съществуват в юридическия мир но събират такси НЕ ПЛАЩАТ ДАНЪЦИ.
Мисля, че най малкото не отива на издание като Капитал, да рекламира лица с такова отношение към финансовата система.

Парадоксалното е, че за къде - къде по елементарни и безопасни дейности съществува строг контрол, а тук цари пълно беззаконие.

Парадоксите стигат до там, че в Шумен 16-годишен младеж се занимава с обучение по парапланеризъм и вече е успял тази пролет да доведе свой обучаем до тежки травми. ( http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=1482 )

Разследването ми установи и други обезпокояващи факти:
В резултат на усилията на въпросните господа от "Летете с нас" е загинал техен обучаем на 21.08.2005 година. Това е 20 годишния младеж от кв. Люлин в столицата - Иван Костов. Повече прочетете тук: http://www.pernikinfo.com/news.php?id=605
тук: http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=485&postdays=0&postorder=asc&start=15
и тук: http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=1425§ionid=2&id=00015)
Както виждате на сметката на въпросните лица за период от 1 година има 2 счупени крака и един смъртен случай (и това са само известните на мен) и въпреки това те продължават да действат.
Обърнете внимание, че на сайта им те присъстват само с малките си имена и телефони. Телефоните между другото също не са техни. Единият е регистриран на името на фирма за алуминиеви профили, а другия на фирма за газови уреди ....... изводи си правете сами.

За случая вече са алармирани Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация”, от където получавам пълно съдействие, Комисията за защита на потребителите, компетентните органи от Министерството на финансите. Още не сме решили с адвокатите ми дали да подам сигнал в прокуратурата или да заведа гражданско дело.

Повече за конкретния случай можете да прочетете тук: http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=1385
и тук: http://lex.bg/forum/viewtopic.php?t=20960&highlight=%E5%ED%F2%F3%F1%E8%E0%F1%F2%E8

Искрено се надявам, че публикуването на тази статия е досадно недоразумение и ще намерите начин да предупредите читателите преди да сте загубили някои от тях. И то не в преносен смисъл. Има сериозна опасност някои от тези, които са прочели тази статията се простят със здравето или живота си. Това може да са и ваши близки.

Моля ви не се превръщайте в съучастници на тези убийци!

С най-добри пожелания:
Огнян Соколов

------------------------------------------------------------------------------
Както можете да се досетите те не само, че не ми отговориха, ами и последния брой на Капитал Лайт пуснаха няколко статии да рекламират отделни клубове по парапланеризъм.

Аз естествено им писах пак: Натиснете тук
--------------------------------------------------

Сега, 14 месеца по-късно, не само, че не благоволихте да ми отговорите ами и продължавате с тенденциозните си материали. Чудя се толкова ли нямате елементарно уважение към човешкия живот и здраве, да сте готови за един хонорар да се гаврите с хората.
Благодарение на подвеждащи материали като Вашия след 2 години, няколко операции и физиотерапии още не мога да се възстановя от травмата, която преживях. Сигурен съм, че през това време и други наивници са пострадали като мен.

За разлика от Вас аз не стоях със скръстени ръце:
Ето тук можете да видите становището на Главна Въздухоплавателна Администрация относно конкретния "клуб".
http://www.ognyansokolov.snimka.bg/album.php?album_id=277275
и по конкретно
http://www.ognyansokolov.snimka.bg/album.php?album_id=277275&pid=7138343

Тук е становището на Комисията за защита за потребителите, които между другото, бяха единствените предприели действия по прекратяване на тази незаконна дейност:
http://www.ognyansokolov.snimka.bg/album.php?album_id=277277
и по конкретно
http://www.ognyansokolov.snimka.bg/album.php?album_id=277277&pid=7138398

Ако всичко това все още Ви звучи като някаква шега прочетете и това:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=7138935

Много бих желал представители на клубовете, които така усилено рекламирате да отговорят на следните въпроси:

1. Къде и под каква форма е регистрирана дейността им?
2. Притежават ли какъвто и да било документ удостоверяващ, че се явяват авиационен учебен център по смисъла на закона или изобщо регистрирали ли са учебната дейност по някакъв начин?
3. Какви признати от българското законодателство, сертификати за обучение на парапланеристи притежават "инструкторите" им?
4. Каква методология за обучение използват и от кого именно е проверена и одобрена тя?
5. Понеже се казвате "Капитал", попитайте какви ДАНЪЦИ плащат?

Интересно ми е този път ще Ви стиска ли да ми отговорите или пак ще се направите, че нищо не сте чули и видели?

и ето отговора, който получих:

"Уважеми господин Огнянов,

Благодаря за множеството коментари. Вероятно те не са лишени от основания, но в конкретния случай не адресирате гнева си правилно.
Отговарям веднага защо. В темата на Light не рекламираме учители по парапланеризъм и парашутизъм. Препоръчваме инструктори, които са достатъчно надеждни, тъй като, да!, мил ни е животът. Същото важи и за читателите ни. Спортовете, с които се занимаваме в този брой са екстремни. Това означава, че към тях човек подхожда особено предпазливо, а журналистите – двойно повече. Тъкмо поради тези причини не бихме и не сме си позволили да сме съучастници в рисковете и опасностите, в които ни обвинявате.
Освен това клубовете по парашутизъм и парапланеризъм, които изброяваме нямат нищо общо с онези, за които вие сигнализирате. Моля, обърнете внимание, че цитираният Петър Милчев от клуб „Летете с нас“ съвсем не е Петър МиНчев. Нещо повече – в интервюто с т. нар. Гущера можете да прочетете какви точно да са изискванията ви към евентуалния ви бъдещ инструктор – методологията, обучението, документите и сертификатите влизат в това число. Необходимите лицензи и регистрации на клуб по парапланеризъм „Ротор“ лесно можете да проверите сами или с адвоката си и на сайта им.
Приемете искреното ми съчувствие за сполетялата ви травма. Благодаря ви и че повдигате въпросите, свързани с псевдо-инструкторите, въпреки че те не бяха обект на нашата тема. Целта ни все пак беше да представим полета, а не фалша и измамите, които явно съществуват в тази област. По този повод бих ви препоръчала да видите един репортаж от 1 юни 2008г., където колегите от TV7 доста задълбочено са отразили вашия проблем. Ще го откриете на www.neterra.tv/bg/show.php?id=210&bm=2

Успех,
Росица И"

--------------------------------------------------------
Обърнете внимание на надменното държание на госпожата или госпожицата.
Толкова внимателно е прочела написването, че чак ми е объркала фамилията.
Аз естествено не й останах длъжен,

"Уважаема госпожо/госпожице Илиева,

Ето че пак въвеждате в заблуждение читателите си.
Моля да разясните какво означава "Препоръчваме инструктори, които са достатъчно надеждни"
Кой оцени че те са "надеждни" ?!?! Когато отивате да карате курс за управление на автомобил се интересувате дали инструктора е "надежден" или дали е правоспособен? Правите ли разлика?
Що се отнася до документите на "Ротор" моля дайте ми линк, защото на сайта им документи, удостоверяващи правоспособността им не намерих.
Не е необходимо да и обръщате внимание в разликата в имената. Много добре знам че хората са различни, защото именно под "мъдрото" ръководството на въпросния Минчев пострадах.

Много удобно избягахте въпросите ми, но аз пак ще ги повторя за да не се правите, че нещо не сте разбрали.
1. Къде и под каква форма е регистрирана дейността им? (на клубовете занимаващи се с ОБУЧЕНИЕ на парапланеристи)
2. Притежават ли какъвто и да било документ удостоверяващ, че се явяват авиационен учебен център по смисъла на закона или изобщо регистрирали ли са учебната дейност по някакъв начин?
3. Какви признати от българското законодателство, сертификати за обучение на парапланеристи притежават "инструкторите" им?
4. Каква методология за обучение използват и от кого именно е проверена и одобрена тя?
5. Кой, къде и как удостоверява годността на екипировката за обучение?
6. Понеже се казвате "Капитал", попитайте какви ДАНЪЦИ плащат? И дали изобщо плащат такива?
7. За застраховките даже няма и да питам ....

Нали сте журналист който претендира да показва нещата каквито са?
Хайде обадете се в Главна Дирекция Въздухоплавателна администрация дали има поне един клуб регистриран по следния текст:
Закон за Гражданското въздухоплаване -
Чл. 119б. (Нов - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 10 от 2007 г.) Подготовката на спортисти, упражняващи въздушни спортове, както и спортни полети, извън системата на Министерството на отбраната или Министерството на вътрешните работи, се извършва от лица, регистрирани по Търговския закон, или лица, регистрирани като търговци по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или по Закона за юридическите лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност във въздушните спортове.
(2) Подготовката се извършва по правила, разработени от лицата по ал. 1 и одобрени от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Чл. 119г. (Нов - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) Лицата, извършващи дейности във въздушните спортове, застраховат местата във въздухоплавателното средство, както и авиационния персонал и отговорността си в случай на злополука - по отношение на спортистите и към трети лица.

Знам, че за съвестта ви е по изгодно да се правите, че нищо страшно не се случва. Но пък ако имате поне елементарна журналистическа етика може да си направите труда и да проверите как стоят в действителност нещата.


П.С.
Съжалявам, че се налага да водим тази дискусия публично, но Вие така и не предоставихте имейл за връзка."

ноооо отговор от нея нямам и до момента.
Единственото, което се случи е да изтрият мнението ми от другите статии на тази тема.
както знаете журналистите са борци за свобода на словото. С една малка подробност. На тяхното слово. Всяко мнение, което не им изнася се трие.
Ето така ми се наложи да създам този блог, за да не се притеснявам, че някой поборник за демократично общество ще ми заключи темата без обяснение като в Скaйномад или направо ще трие наред като в Капитал.

Ето тук може да видите някои интересни неща по случая: Натиснете тук



Гласувай:
0



1. valsodar - Това трябва да го има на челна страница !
29.08.2008 11:08
Много пъти съм минавал от там и тихичко съм им завиждал на парапланеристите, но... вече не. :)

Много добре си направил, че си го описал в блога си - надявам се да се прочете от повече хора и ... да има отговор и от другата страна . :)))
цитирай
2. belisima777 - Разбира се, че се умира от счупен ...
29.08.2008 13:28
Разбира се, че се умира от счупен крак. Моя приятелка невероятно красива, здрава 45 годишна жена си умря ей така в ръцете на лекарите вследствие тромб, който се получи след счупването.
цитирай
3. анонимен - ...
29.08.2008 14:23
Капитал ми падна много в очите... Не че някога е бил на висоти, но всички медии са в един кюп. Нямат интерес, защото няма "капитал"! В случая, "напечатаната хартия" си отговаря съвсем точно на името и си поддържа успешно реномето, заради такива като росица и. /малкото р е резонно/
цитирай
4. totoni - темата е много сериозна! разбрах, ...
29.08.2008 16:28
темата е много сериозна! разбрах, че имаш пълното съдействие на ГД "ГВА", но ако ти е необходимо някакво съдействие за там, пиши на ЛС.
Ужасно е и е толкова противозаконно, че наистина не трябва да се оставя без последствия!
Поздрави за това, че не си се отказал да си търсиш правата! Крайно време е в тази държава да се научим да се борим за правата си!
Приятен ден и се надявам, че с крака ти всичко е наред!
цитирай
5. анонимен - ... и това е само при парапланеризма...
29.08.2008 17:03
А какво е дереджето при бънди скоковете? Катеренето? Сноуборд училищата? Байковете и всичко що е екстремни спортове?

Ти как си? Има ли последствия трайни след инцидента? Успя ли да се възстановиш?
цитирай
6. letibezopasno - ....незнам, но бъдете предпазливи в избора на "инсруктори" ....
29.08.2008 17:11
За съжаление не съм запознат с обучението в другите видове "екстремни" спортове.
Честно казано и не искам да се запознавам, защото предполагам как стоят нещата и там, а нямам нито сили нито възможност да се боря за "световен мир".
Предпочитам да направя едно нещо както трябва отколкото 100 до никъде.
А трайни последствия имаше. Познай колко се зарадва работодателят ми като разбра, че ще отсъствам 6 месеца от работа. Просто намери начин да ме разкара. За съжаление кракът ми не е добре, но не губя надежда, че нещата ще се подобрят.
цитирай
7. bloghead - Good boy!!!
29.08.2008 17:19
Браво и аз се занимавах съвсем малко с парапланеризъм. Пак нямаше застраховки и подобни истории отгоре на всичкото Хаджията ни извози с обещаните 10 скокове, които трябваше да направим за да вземем летателен паспорт.
цитирай
8. beasta - всички инструктори
29.08.2008 22:46
или айде почти всички в България са така, не само тези по парапланеризъм. Съжалявам, че се е случило така с теб, дано всичко се оправи.
цитирай
9. urbanjoga - жалко
30.08.2008 00:36
че Капитал не биха публикували текста ти.. Прати ли го и на други медии?
цитирай
10. letibezopasno - ogo
30.08.2008 07:55
Писмото беше реакция на един брой на Капитал Лайт. Смятах, че не са запознати и просто исках да им покажа как стоят нещата. А иначе писах и на Господари на Ефира не проявиха интерес.
Не съм си поставял да правя медийна кампания, а може би трябваше.
цитирай
11. lyudmilstefanov - Приеми моето съчувствие. И поздравления!
30.08.2008 08:04
Защото си направил много за хората и за Истината след всичко, което си преживял. Това проучване на правните аспекти ще е полезно за всички, които си мечтаят за екстремни спортове. И аз съм сред тях: скачал съм с парашут и все си мисля за бънджи и каяк...
У мен възникна веднага и един въпрос: имаш ли проучване и за правните основания на една медия уважаван вестник като в-к Капитал да рекламира такива съдържащи потенциална опасност дейности? Дали пък и те не трябва от нещо да се поинтересуват? Дали пък, поне от журналистическа етика, не би трябвало да ти предоставят право на отговор, на коментар?
цитирай
12. letibezopasno - В нашата държава законността не е на почит.
30.08.2008 18:29
В нашата държава законността не е на почит. Авторката не само, че не си взе бележка, ами се опита да ме изкара някакъв "агресивен" малоумник:
важаеми господин Огнян Соколов,

Първо моля да простите неприятната грешка, която допуснах във фамилията ви при предишния ми отговор към вас - ще оправдая досадното недоразумение с бързането си да ви отговоря... И дотук с оправданията. Сега по същество: По някаква причина отговорът в писмото ми до вас остана нерегистриран от вниманието ви до този момент и вие продължихте да бомбандирате с обвинения, така че ще опитам още веднъж и по-ясно:

Уважаеми господин Соколов,
Съжалявам за сполетялата ви травма и за неуспешния ви опит за летене. Приемете искреното ми съчувствие. Можете да бъдете сигурен, че горко съжалявам, задето темата ни така ви разстрои. Смутена съм от лавинообразно нарастващия ви негативизъм и от нежеланието ви да забележите отговорите, формулирани вече пред вас. Вашата дискусия/монолог буквално ни засипва отвсякъде с подозрения, регулярно и упорито. Това ме навежда на мисълта, че нямате желание за конструктивен диалог, а за изливане на гнева си. Заради това още веднъж отбелязвам, че (по моето скромно мнение) не насочвате яда си в правилната посока, а това едва ли би довело до нещо смислено. Освен, ако не виждате някаква полза в изпращатнето на ядни забележки... Убедена съм, че можете повече и знаете, че във връзка с конкретния повод трябва да се обърнете към наистина компетентните по случая ви лица.

Опитвам се да ви кажа, че всички тук ценим мнението и опита ви. Уважаваме и активността ви, въпреки че в името на истината тя е подозрително интензивна, но въпросите с псевдо-инструкторите не бяха обект на нашата тема. Целта ни беше да представим полета под формата на летене/скачане с парашут/бейсджъмпинг. Тези екстремни спортове са хоби за едни, професия за други, обект на дискусия за трети, риск за четвърти, начин на живот за пети... Нямахме за цел да представяме непрофесионални инструктори и летене с травмиращ край.

Нашият опит се оказа упешен. (Прощавайте и за това, с или без лиценз летяхме.) Сигурно, защото наистина проучваме към кого да се обърнем. Може би, защото наистина открихме професионалисти. Вероятно, защото разполагаме с източници и критерии, които работят. При всички случаи не беше случайно. И при всички случаи не искаме да дърпаме дявола за опашката и знаем, че не сме застраховани от грешки, злополуки, недоброжелатели, лъжи. Нали?

После трябваше да разказваме какво и как и го направихме. С чиста съвест и със съзнание, че ако някой реши да повтори нашия опит, ще разбере как. Обърнете внимание - без да подценяваме риска и без да подценяваме читателите си, като ги смятаме за неблагоразумни последователи на някакви наши тенденциозно смъртоносни идеи. Убедени сме също така, че посланията, които отправихме и информацията, която предложихме не ги подвежда (или се гаври с тях, ако използваме вашия речник). Доказателство за последното намираме и в собствения си, личен опит. В този смисъл, недейте да прибързвате с афектираните си заключения дали и колко ни стиска, дали и колко важни са ни читателите.

И все пак, благодаря ви, господин Соколов, че споделихте вашия несполучлив опит. Така научихме още една пътека, по която не бива да се минава, нито пък да се лети. Желая ви откровено пътят, по който сте тръгнали все пак да ви донесе успех, възмездие или каквото там искате за стореното ви зло. Ни най-малко не подценявам проблема, но нека да оставим тази тема да бъде разработвана от компетентните - юристи, законодатели, данъчни, Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", вас самия. Вярвам във вас и очаквам да науча развитието.


С уважение,
Росица Илиева
[Rositsa Ilieva]
цитирай
13. letibezopasno - и моя отгововор:
30.08.2008 18:30
Уважаема госпожице Илиева,

"Бомбардирането" с писма от моя страна се дължи на на факта, че Вашият сървър постоянно връща съобщения със следното съдържание:
Your message
did not reach the following recipient(s):

To: light@capital.bg
Subject: Molia ne stavaite suu4astnici!
Sent: Sun, 24 Aug 2008 23:17:22 +0300
и множеството съобщения се дължат на опитите ми все пак да получите моето послание, след като така и не дочаках отговор на предишното.
До тук и аз с оправданията.

Сега по повод писмото Ви:
Освен, че многократно намеквате, че съм агресивна личност понеже се опитвам да предпазя Вашите читатели от заблуждението, в което ги въвеждате, не мога да схвана смисъла на писмото ви.

Говорите за конструктивен диалог - мисля че бях съвсем ясен като Ви зададох 7 въпроса:

"1. Къде и под каква форма е регистрирана дейността им? (на клубовете занимаващи се с ОБУЧЕНИЕ на парапланеристи)
2. Притежават ли какъвто и да било документ удостоверяващ, че се явяват Авиационен учебен център по смисъла на закона или изобщо регистрирали ли са учебната дейност по някакъв начин?
3. Какви признати от българското законодателство, сертификати за обучение на парапланеристи притежават "инструкторите" им?
4. Каква методология за обучение използват и от кого именно е проверена и одобрена тя?
5. Кой, къде и как удостоверява годността на екипировката за обучение?
6. Понеже се казвате "Капитал", попитайте какви ДАНЪЦИ плащат? И дали изобщо плащат такива?
7. За застраховките и медицинските прегледи даже няма и да питам .... "

Не сте ми отговорили на нито един от тях.
Зададохте ли поне един от тях на клубовете, които рекламирате?
Да, РЕКЛАМИРАТЕ:

"LIGHT благодари за съдействието и препоръчва от личен опит:
Клуб по парапланеризъм "Ротор" - rotor.bg
Клуб по парапланеризъм "Лети независим" - sky-camp.com ; 0898 63 94 94
Клуб по парапланеризъм "Вертикално измерение" - verticaldimension.com
Клуб по парашутизъм SkydiveBulgaria - skydivebulgaria.com
Клуб по парашутизъм AVA Flying Center, Монтана."

Това ако не е откровена реклама ....
Както и да е, вестникът си е Ваш, можете да рекламирате когото и както си искате. Ваше право.

Що се отнася до това, че сте полетели и нищо не ви се е случило ....., е аз полетях не един, а 9 пъти и ми се случи на 10-я. Но не е в това въпроса.
Попитах Ви и следното:
"Когато отивате да карате курс за управление на автомобил се интересувате дали инструктура е "надежден" или дали е правоспособен?" Т.е. - ако изкарате шофьорски курс при нелегитимен инструктор, ще бъде ли легитимна книжката Ви? Или ще ми отговорите, че "книжка кола не кара"? Или пък, че сте направили едно кръгче и никого не сте блъснали и никой не ви е блъснал - значи всичко е наред и този похват смело може да се препоръчва на всички?

Това на което искам да Ви обърна внимание е, че клубове които предлагат ОБУЧЕНИЕ по парапланеризъм откровено нарушават закона.

Що се отнася до "личния си опит":
Със същия успех можете да рекламирате и наемни убийци, които по "личния ви опит" добре си вършат работата.
А пък, щом смятате, че "личният отпит" е меродавно мерило за безопасната на полетите....... даже не знам какво да кажа.....
Аз все си мислех, че законът е мерилото за подобни работи, но очевидно съм в грешка.

И така ако не сте разбрали за какво говоря, ще Ви поясня - казва се ЕТИКА.
Елементарната журналистическа етиката предполага, когато се представя нещо, то да бъде осветено от всичките му гледни точки или поне от две. Противното се нарича ПРОПАГАНДА, в конкретния случай "реклама".

Искам да Ви помоля нещо. Едно единствено. Понеже работите във вестник, който се казва "Капитал", бих желал да ми покажете фактурата или касовата бележка, която Ви издадоха въпросните клубове за извършените услуги.

Обещавам в случай, че ми демонстрирате такъв документ, да си "посипя главата със пепел" и да се извиня, че съм бил дълбоко неправ.

А възмездие аз не търся. И справедливост даже не търся вече, защото хората, които разсъждават като Вас в тази държава са твърде много. Не мога сам да ги преборя всичките. За съжаление тук беззаконието е на почит.

И на "законодатели, данъчни, Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", не разчитам. На тях както и на самите парапланеристи им е по-изгодно да се правят, че не виждат нищо. Признаят ли, че има проблем, ще трябва и да започнат да търсят начини да го решат. Това обаче означава повече работа, както знаете работата не е любимо занимание в тази държава. Докато не се случи някое нещастие, като да загине роднина на някой "големец" или пък да падне самолет няма да си мръднат пръста. Така стават нещата тук. Без натиск нищо не става. Единствените, които предприеха някакви мерки без допълнително подканяне бяха КЗП.

И ето тук идва Вашата роля.
Предполага се, че журналистите са "будната съвест" на обществото и когато нещо не е наред, трябва да помагат то да се оправи, а не и те да слагат "розовите очила". Поне на теория звучи така.

Иначе аз се стремя се към 2 неща:
1. Да предпазя тези като мен, които се подвеждат по материали като Вашия.
2. Да убедя тези, които се занимават с обучение по парапланеризъм, че въвеждането на регулация на този БИЗНЕС е от полза най-вече за тях самите.

А аз съм лесен. Още малко лечение и ще се оправя, но какво да правим с тези като 20-годишния младеж от моя квартал, който загина под мъдрото ръководство на т.н инструктори, ще плеснем с ръце и той ще изскочи от земята ли?



С най-добри пожелания:
Огнян Соколов

P.S.
Съжалявам, ако съм Ви засегнал по някакъв начин. Всичко написано от мен е само и единствено с цел да осъзнаете, че човешкият живот и здраве са по-важни от един ефектен материал.
цитирай
14. анонимен - БНТ изява
09.09.2008 21:12
Здравей (o)g(o),
Забелязах че отново споменават името ти във Форума на Скай номад (http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=2407) свързано с някакво предаване по БНТ. От там разбрах че водиш този блог и тъй като в него на няколко места споменаваш и моето име реших да се включа. Не съм гледал изявите ти по телевизията, но вече си станал Национално известен за което мога да те поздравя.

За незапознатите в този блог искам да поясня че с Огнян не сме се срещали никога и единствената ни допирна точка е била преди две години в гореспоменатият Форум, където имаме малка съвместна дискусия - (http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=1385). В него се описва случаят при който той си счупи крака. Както там е видно, аз (ника ми там е Ванчо лайфа) макар и със закъснение му поднесох моите лични извинения че не съм могъл да го посетя в болницата.

Тук искам да дам и малко повече информация за въпросният инцидент. Както сам Огнян споменава инструктори са му били Мариан и Пешо. Въпросният ден е бил с Пешо на Капраля - хълмче с денивелация от 50 метра край Бистрица. При сравнително добри условия за летене Огнян получава команда че може да излети. Отново ще стана по детайлен – при нас в парапланеризма командата за излитане звучи така – „Можеш да излиташ” или подобна фраза с близко до този текст съдържание. Тук никой от нас не те кара на сила да излиташ – решението за това вземаш ти! Това е закон при екстремните спортове и още от първият ден се знае от всеки начинаещ – дошъл си доброволно и няма земна сила освен тебе самият която да те кара да летиш или да не летиш! Та да продължа че нещо много се увлякох с обясненията – Пешо дава командата и Огнян се засилва да тича. По ред причини парапланера не се разтваря правилно над главата му и последва команда – „Спри!”

Пак се налага да обяснявам – парапланера може да не застане в идеалната за излитане позиция защото: в този момент насрещният вятър е спрял или е променил посоката си, Огнян не е извел правилно с ръце купола точно над главата си, при по-старите модели куполи се изисква повече усилие при засилката за старта, а преди това Огнян е летял с по-нов. Мога да изброя още няколко причини, но в конкретният случай мисля че една или комбинацията от две или три от гореспоменатите може да доведе до прекратяването на излитането. „Спри!” не означава че ти като закован трябва да се спреш и да се проснеш на земята. Това се тренира още първото излизане на баира и се знае че при тази команда първо се издърпват спирачките до край, като същевременно се правят още няколко крачки за убиване на инерцията. Мисля че бях прекалено изчерпателен и за всеки непросветен в парапланеризма що годе му е станало ясно за що иде реч.

Сега нека да цитирам Огнян – „…Тичайки надолу чух Пешо да ми вика да спра. Да, ама как се спират 100 кила засилени надолу по стръмен хълм? Заоглеждах се за подходящо място, където да се "катурна”, без да се повредя, когато чух приглушен хрущящ звук…”

Драги Огняне, при нас няма такъв глагол – „катурна” ми звучи съвсем по детински. Пишеш, че си тренирал парашутизъм и скално катерене. Тогава би трябвало да знаеш, че само за част от секундата ако загубиш концентрация върху ситуацията в която се намираш може да ти коства много – последствия даже с фатален край. Това не е детска игра, а живота ти е само един и само твой! Никой освен теб не може да гледа къде стъпваш тичайки по баира. Никой освен теб не може да реши дали да се „катурне” или да спре внимателно пробягвайки, ако трябва и целият склон. Съжалявам те, че имаш такова лошо счупване, но превърти още веднъж лентата и помисли какво би станало ако беше продължил да тичаш до долу.

След настъпването на инцидента Пешо и там пръсътващите други парапланеристи веднага оказват първа помощ на Огнян. Правят му шина с подръчни материали като се стремят да обездвижат крака в максимална степен. За операцията по шиниране помага друг курсист – практикуващ лекар в „ИСУЛ”. Пешо повиква линейка и заедно с останалите колеги изнасят на ръце до върха на баира Огнян и го качват в линейката. Съпроводен е до „Пирогов” от Стаси – доктора който му е направил превръзката. Пешо събира парапланера и вещите на пострадалия Огнян. Обажда се по телефона на близките му за да ги информира за случилото се.

Нека още малко ви занимая с този случай. Пак ще си позволя да цитирам Огнян, но от друго негово изявление: „…В следствие на непрофесионалните действия на т.н. „инструктори”, а също така използването (или изобщо отсъствието) на негодна екипировка, аз претърпях инцидент …” http://www.ognyansokolov.snimka.bg/album.php?album_id=277275&pid=7138335

За „непрофесионалните действия” на Пешо стана въпрос по горе, а сега да хвърлим поглед върху твърденията на Огнян за материалната част. Първите си седем полета той прави с нов учебен парапланер закупен същата година от Германия. Въпросният ден му е даден по-стар учебен парапланер с който както той сам заявява: „…Летяхме на Бистрица. Беше 10-ят ми полет. Вятърът беше на пориви. Вече бях направил 1 или 2 полета…” http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=1385 .

Искам да попитам Огнян как установи ,че екипировката дадена му от Пешо е негодна. Защо направи 1 или 2 полета с нея а на третият е станала негодна. При най-малки съмнения защо не се отказа или поне да попита дали има нещо нередно в нея, а след „мъдрите съвети” на други участници във Форума реши че е негодна?

Въобще в болшинството от своите изявления Огнян явно не е уверен в себе си и постоянно променя възгледите си. Обърнете внимание на неговите постинги – има 16 корекции на мнението си, като на един от тях даже 4 пъти се е коригирал –http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=1385&postdays=0&postorder=asc&start=0 . Как да приема за истина това което той казва, когато в следващият момент може да се обърне с мнението си на 180 градуса. С такава нестабилна психика трудно можеш да оцелееш в който и да е спорт, да не говорим за по екстремните. На разразилата се дискусия във Форума, болшинството от колегите му препоръчаха да не се занимава с екстремни преживявания ,а да погледне по скоро към шах, табла, брич и т.н. За жалост обаче Огнян не се вслуша в съветите им и продължи да се прави на „парапланерист”. Както е видно обаче, при опитите си за контакт с другите клубове е получил отказ за обучение, с едно изключение – „Делта скай” на Димитър Вълков. Огняне, желая ти безпроблемно обучение с Митко „Счупеното”, под този прякор е познат в България ръководителя на „Делта скай”. Двамата може да си паснете, сигурно ще сте лика прилика.

След настъпилият инцидент Огнян пак под давление на „милеещите за негово добро” участници във Форума, се сеща че трябва да има застраховка. Но той даже не е обърнал внимание ,че е подписал декларация че притежава такава, цитирам :
„…М-дааааа, очевидно съм подписал това. За съжаление копие от въпросното листче не ми е предоставено. Интересно ми е защо не сте показали въпросната декларация на приятелката ми, когато тя идва да се интересува по този въпрос? Ще ми е обица на ухото да чета по-внимателно какво подписвам друг път. Очевидно в случая със застраховката вината е и моя…” - http://mopaka4.hit.bg/karta.jpg .

Ще дам пояснение ,че декларации с подобно съдържание са практика в цяла България за екстремните спортове, независимо дали става въпрос за парапланеризъм, парашутни скокове, бънджи, подводно гмуркане и т.н.

От тук на сетне Огнян започва трескаво да сезира всички възможни институции, ГВА, КЗП, НАП и други подобни. Не знам по какъв повод и под чие давление фигурира и името на моята фирма?!? Огняне, моят личен бизнес няма нищо общо с парапланеризма. Това че се занимавам с този спорт е само хоби и от него нямам никакви финансови и материални изгоди. Мисля че се изразявам пределно ясно и точно, така че не търси под вола теле. Това важи за болшинството клубове в страната, като са възможни едно, две изключения. По принцип членството в БНАК забранява развиването на финансова дейност. Членството в БНАК е доброволно и според мен единствено с цел за получаване на международен сертификат даващ право на притежателя му да взема участие в състезания.

По повод използваните от Огнян епитети в неговите словоизлияния, а както разбрах от колеги и в предаването по БТВ, то искам да поясня ,че парапланеризма не е спорт на убийци, самоубийци и всякакви откачалки. С риск да се повторя при нас всеки е дошъл по своя воля напълно доброволно и надявам се осмислил достатъчно добре възможността от рискове и травми. За жалост смъртни случаи винаги е имало и ще има, дай боже те да са по-малко. Отивали са си както и много опитни летци, така и току що проходилите. В България подобни случай се броят на пръсти, но последните бяха на един много добър парапланерист от Сопот и на Иван Костов от София.

Огняне, искам да ти стане ясно че инцидента с Иван се случи когато той летеше самостоятелно от шест месеца със своя собствена екипировка. Това че Пешо е присъствал няма нищо общо с някакъв учебен процес. Нещата по този случай бяха тенденциозно представени във Форума - http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=485 от лице което има лични взаимоотношения с Мариан. В този случай се е стигнало до фатален край, както личи и по заглавието на темата при игра с крило или така нареченото кайтване. Такъв урок и материал за обучение не се предлага от никой клуб. Просто младият Иван е искал да подражава на по опитните от него в този спорт. Защо и какво го е накарало да кайтва крилото си знае само той. Предполага се, че е искал да види дали няма някакъв технически проблем с крилото си, защото в предишен ден е имал несполучлив опит за излитане от Витоша и се е закачил на дърво. За жалост крилото е било в ред и вятърът го е вдигнал напълно неподготвен без екипировка на себе си. Пак повтарям, за да стане ясно на всички, урок по кайтване с незакачен парапланер за сбруята, каска и обувки никога не се е провеждал с Иван Костов. Решението за това си е било само и изцяло негово. За жалост и последствията. Подобни случай е имало преди това в чужбина, може да се види тук - http://paraglidingforum.com/viewforum.php?f=4&sid=07b5abd823456ab469748314375dfe12 - жалкото е, че Иван не си е взел съответната поука от тях.

Така че подобни епитети от твоя страна единствено могат да имат ефект за незапознати с парапланеризма хора. Но не знам дали пък ти не целиш точно такъв ефект. За почти всички вземащи участие във Форума на Скай номад – http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=2407 твоето фиаско е наречено „Интернет диария…” и може би с право хората не ти мислят доброто. Жал ми е за теб защото както писа друг участник ти ще си останеш винаги на земята, ако щеш и хиляди закона и наредби да прокараш ( http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=2406 ). Разбери че парапланеристите преди всичко са Свободни хора, но ти с твоите мераци за бюрократщина ще си останеш земен субект. Или може би бъркам, можеш да си купиш билет до някоя далечна дестинация и да летиш по 8 часа на ден. Да седиш удобно в креслото зад илюминатора и ако си платил бизнес класа даже с питие в ръка. И да се наслаждаващ на облаците и тъмносиньото небе над теб. Но никога няма да усетиш разликата между мен и теб, между креслото в самолета и неудобството на сбруята. Между приятният глас на стюардесата и самотата на свиренето на вятъра във вървите на крилото, между затвореният микросвят в самолета и безграничният простор на небесата. Да останеш сам с твоето крило, с твоят бог, с твоята свобода.

Иван Братоев

P.S. Разбрах че триеш всякакви мнения които не възхваляват или не са съгласни с твоята персона, затова ще изпратя копие от тук написаното във форума на Скай номад.
цитирай
15. анонимен - bravo
13.10.2008 22:25
винаги съм знаела, че няма истински инструктори. Браво! Убий ги всички гадни лъжци, които за пари са готови да убиват хора. Аз вчера пуснах първата си жалба срещу лекари и също няма да ги оставя, защото все пак ние не сме здравна каса, за да си изливат глупостта над нас, а и не ние сме ги карали насила да стават лекари, за да убиват хората.
цитирай
16. анонимен - здрасти Огняне..
15.01.2009 15:06
Аз съм парапланерист от 3-4 години (летя за удоволствие), и също като теб се обучавах при инструктор. Абсолютно съм съгласен с действията които си предприел по "рекламата" на подобни инструктори. Подкрепям те напълно и те моля, не говори генерално за всички клубове. Аз съм член на един от всичките нелицензирани клубове и мога да кажа, че съм доволен понеже макар и нерегистрирани (където и каквото и да означава това) съм попаднал на опитни, съвестни и добри хора. За мен парапланеризма е част от живота ми, и не ми е приятно това генерализиране на нещата особено когато се петнят всички. Остави всеки сам да прецени за себе си. Благодаря
Ивайло (Член в клуб по парапланеризъм Перник)
цитирай
17. анонимен - от Варна
30.04.2009 02:42
че Огнян си има вина за счупването си е вярно, всмисъл стават инциденти, но факт е че трябва да има контрол върху дейността на обучаващите, т.е. инструкторите, защото това може да много опасен спорт, ако не се спазват правилата, а именно инструктурите трябва да ни предпазят от фатални грешки. Изисква се професионализъм, трябва да са педагози, щом обучават, тъй като има и теоретична подготовка, не е само да ти показват филмчета , поне аз така си мисля. Мислех да се записвам на курс ама сега се разколебах сериозно, поне докато не намеря надежни лигитимни инструктори, ама за сега не съм намерил, в сайтовете им където се рекламират не пише нищо за това какви лиценци имат и от кого са издадени и програмите по които става обучението, пълна мъгла.

Пич сори за крака и евала за това че си направил нещо по-въпроса, за да предпазиш балъците като нас :)
цитирай
18. анонимен - от Бургас
02.07.2009 17:36
По принцип летенето с парапланер е дейност, която не е подходяща за всеки. Това е все едно да се каже, че всеки става за пилот на самолет. За да се определи дали даден човек е подходящ за пилот (на парапланер или самолет) обективно се правят различни тестове (говоря за пилотите на самолети) и се преминава през сложна процедура. Това струва пари. През живота на пилота той постоянно се проверява за годност. На шест месеца се прави тренажор със симулиране на критични ситуации.
Въпросът ми е каква част от самолетните катастрофи стават поради пилотска грешка и колко хора загиват годишно поради това. Статистиката показва, че това са около 50% от фаталните случаи. А това са хора за които са похарчени милиони за да се гарантира, че те ще се справят. Примерно 2005г. са загинали около 500 човека, 250 от тях поради това че пилотите са негодни въпреки всички мерки и тестове.
Хората не са направени да летят. Ако ти си решил да летиш трябва да го праиш на собствена глава. Има добри и лоши инструктори, има подходящи за конкретен човек и неподходящи за същия. Всеки, който е решил трябва да потърси своя човек или да се обучава сам ако така е по добре за него. Как реши да повериш живота си на някакъв си инструктор - дори да е най-добрия на света?!? Чети мисли интересувай се, учи се сам, сам взимай решения.
Всеки сам трябва да прецени дали летенето е за него. Инструктура за тея десет дена, които те наблюдава няма как да каже дали ще се справиш в критична ситуация. Инструкторите и проверяващите на комерсиалните пилоти очевидно също не се справят.
Много хора летят с години с парапланер без да се пребиват. Някои нямат този късмет.
Аз имам приятел, който загина в самолетна катастрофа.
Ако искаш дай да спираме и самолетите?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: letibezopasno
Категория: Спорт
Прочетен: 97603
Постинги: 10
Коментари: 36
Гласове: 64
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031