Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2007 11:40 - Лицата на безразличието
Автор: lion1234 Категория: Други   
Прочетен: 6882 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 14.07.2007 11:42


       Обикновено безразличието бива осъждано. Традиционният поглед върху него предизвиква у нас негативни оценки и реакции. Един по-широк поглед върху този феномен обаче разкрива някои негови страни и особености, които го представят в абсолютно различна светлина. С този постинг ще се опитам да обрисувам различните му лица.
       1. Безразличието като свобода.
       Когато изразявам мнение, оценка или определение за някого, всъщност аз натоварвам последния с позитивни/негативни емоции. Когато обаче го оставя без коментар, все едно го оставям на мира. Тъкмо в това ,,оставяне"" аз съзирам присъствието на свободата. Нея възприемам именно като оставяне на съществуващото да бъде. Чрез своето безразличие към някого аз дарявам и него и себе си със свобода.
       2. Безразличието като толерантност/ следствие от предходното/.
       Оставяйки другия да бъде, аз на практика приемам и признавам правото му на съществуване. Така моето безразличие към някого изразява търпимостта ми него - той не ми пречи, не е опастност за съществуването ми.
Доколкото толерантността се припокрива и изчерпва изцяло от търпимостта,то безразличието се оказва форма на толерантност.
       3. Безразличието като глупост.
       Някой или нещо са привлекли вниманието ми, но не и интереса ми. Хвърлил съм един поглед и съм отминал с безразличие. Впоследствие се оказва, че този някой или това нещо са били жизнено важни за мен. Тук безразличието ми приема формата на глупост.
      4. Безразличието като безотговорност.
     Тук вече стигнах и до горепосоченото традиционно мнение за безразличието като безотговорност и малодушие. Две мнения няма: да не помoгнеш на изпадналия в беда, да не му подадеш ръка си е чиста безотговорност.
      Сигурен съм, че това далеч не са всички лица на безразличието. По засега в съзнанието ми изплуваха тези четири. Бих се радвал, ако списъкът бъде допълнен.

      
     




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Безразличието кто бягство..
14.07.2007 11:52
Най-лесният начин е да се спасиш и да избягаш от света и от хората на които си нужен..
цитирай
2. dadide - .
14.07.2007 12:02
Безразличието, като наказание.
цитирай
3. lion1234 - Сполучливи допълнения!
14.07.2007 13:18
Анонимен, dadine: благодаря ви, че се включихте!
цитирай
4. comfy - :)))
14.07.2007 15:10
Безразличието като симптом... ;)

цитирай
5. zvezdichka - Безразличието
14.07.2007 20:42
като проява на егоцентризъм...
цитирай
6. ignatkan - Безразличието
14.07.2007 21:45
може да бъде и позиция,т.е.отделяне.Временно.
цитирай
7. lion1234 - Благодаря!
15.07.2007 11:10
comfy,zwezdichka,ignatkan: благодаря ви за изказаните мнения!
comfy, би ли уточнил симптом на какво е за теб безразличието?
ignatkan, за позицията съм наясно, но не можах да разбера ,,отделянето'', и то временното.
цитирай
8. ignatkan - Временното отделяне
15.07.2007 21:25
означава да стиснеш зъби в един момент и да замълчиш.С ясната мисъл,че моментът е неподходящ да изразиш своята позиция образно казано с юмрук в зъбите.Всъщност отделянето означава идентификация на противника.А временно означава,че ще действаш, когато му дойде времето.
Заслужава си да се помисли върху това - идентифицираме ли противниците си ясно.Разбираме ли глупостта на израза "Той иначе е добър човек".Защото иначе добрият човек може да навреди много на много хора.Затова временно се отделям.
цитирай
9. nio - Споделям мнението на ignatkan. ...
16.07.2007 01:14
Споделям мнението на ignatkan.
Често за "грижата" се крият не дотам морални подбуди.Особенно когато някой натрапва "помощ" без никой да му я искал.

Отделно в България всеки гледа в канчето на другия и традиционно го представя за загриженост.
Та ако искаш да се погрижиш за някого, поне трябва да го попиташ:-)

Нали знаеш че най-големите беди са дошли от "грижа и в името на народа".
цитирай
10. lion1234 - Чатнах,Игнате!
16.07.2007 13:22
Благодаря за уточнението! В този ред на мисли си спомням по време на ,,възраждането'' колко червени ,,доброжелатели''/от съседи, с които си ял и пил, та до разни партийни секретари и любители на числото 6/ ме уверяваха, че е в мой интерес да си сменя името. Тъкмо в такива погранични ситуации обаче лъсва истинската същност на ,,добрите и справедливите''. Колкото до дистанцията, макар и временна, тя наистина дава добри плодове.Имаше и такива познати, които запазиха дистанция и не станаха за резил. Чувствах мълчаливото им съчувствие и това ми бе достатъчно.
цитирай
11. lion1234 - Привет, nio!
16.07.2007 13:45
Радвам се, че макар и индиректно, се включи в дискусията ни. За ,,грижата'' - така се грижеха за нас ,,червените рози'', че накрая ми дойде да извикам: Аман от обгрижване! Колкото до ,,канчето'', на него ще посветя специален постинг.
цитирай
12. comfy - О, приятелю,
16.07.2007 18:25
безразличието е симптом на много неща също както, например, главоболието - необходима е диференциална диагноза, за да се установи за какво точно става въпрос... ;)

Но, държа да отбележа, че разглеждането му именно като "симптом" позволява на изследващия "безразличието" да бъде по-обективен в изводите си! ;)))))


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lion1234
Категория: Други
Прочетен: 1511667
Постинги: 169
Коментари: 2907
Гласове: 25304
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031