Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2007 12:13 - Ех, тая пуста емиграция!
Автор: lion1234 Категория: Други   
Прочетен: 13268 Коментари: 50 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Напоследък с интерес следя разгорещилата се дискусия ,,за"" и ,,против"" емиграцията. В хода на полемиката мислено си зададох въпроса: а какво би означавало за мен да остана в България? След дълги размисли стигнах до извода, че за мен това бо означавало:
       1. Да бъда безработен.
       2. Да се задоволя с нищожна социална помощ.
       3. Да не спя нощем и да се питам постоянно как ще закърпя месеца.
      4. Да обикалям кафенетата и да очаквам дежурния въпрос: ,,Ти почна ли работа?""
       5. Да притеснявам родителите си със скромните им пенсии за пари.
    6.Да водя всекидневни ,,културни дискусии"" с жена си на тема: ,,Кой е виновен?""
      7. Да се чудя какво да отговоря на дъщеря си, когато ме попита: ,,Тате, кога ще почнеш работа?"".
       8. Да започна евентуално някаква мизерно заплатена работа, колкото да се чувствам социално ангажиран/ един вид социално-психологическа терапия/.
       9. Да слушам непрестанно лъжите на политици и социолози.
  10. Да чета всеки ден във вестниците за поредното убийство на високопоставен мафиот.
     11. Да гледам пошли предавания по телевизията.
  12. Да бъда при семейството си и сред приятели, но в ролята на непълноценен и комплексиран човек.
   13. Постоянно действителността да ми напомня, че така повече не може.
      14. Да не виждам никакъв хоризонт пред себе си и да се чудя за какво живея.
   Дълбоко съм убеден, че мнозина ще припознаят в написаното собственото си нерадостно всекидневие. Сигурен съм обаче, че съществува и група от хора, които са материално обезпечени, било чрез собствен семеен бизнес, било чрез добре заплатена работа. И ако за мен емиграцията е желязно мотивирана, то за последната група със същата сила е съвсем резонно оставането у дома. Така, че нито аз мога да съдя останалите, нито пък те могат да съдят мен, емигриралия.
   В този ред на мисли считам конфронтацията между останали и напуснали/ страната/ за абсолютно безпочвена. Неуместна ми се струва и квалификацията ,,избягал"" Какво значи избягал? Кой ме гони, че да избягам?! В контекста на написаното от някои блогъри, бягството се тълкува като недостойно оттегляне от задължението да се бориш за просперитета на страната - теза, с която не мога да се съглася. Аз съм напуснал страната, заради мизерията, недоимъка и пошлостта. Едно е да си против мизерията и пошлостта, друго - да си против ,, всичко българско и родно"", т.е. другата крайност, която не споделям. Още по-нелепо ми звучат квалификации от рода на ,,родоотстъпник"", ,,национален нихилист"" и пр. Както е тръгнало, едва ли не на всеки емигрант ще бъде лепнат етикета ,,изменник на родината""! Що за комунистическа фразеология!
      От друга страна моето емигриране съвсем не означава автоматически, че останалите в страната са будали, неориентирани или коне с капаци. Всеки знае себе си, проблемите си и избира как и къде/ в Б-я или ,,там""/ да ги решава. Мисля, че именно това е най-важното. В контекста на казаното по-горе, прецених, че в България лично аз не само че не бих решил проблемите си, но по-скоро самият аз щях да бъда проблем, защото щях да вися на гърба на данъкоплатците.
      В заключение, не ,,бягството"" от страната е недостойно и безотговорно, а заобикалянето и бягството от проблемите.

 
    



 



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
21.07.2007 12:46
Благодаря. Само не бих казал, че е бягство от проблемите, тука също си ги имам, по скоро възможен начин за решаването им.
цитирай
2. thomas - А какво би означавало да отидеш в емиграция?
21.07.2007 13:09
Защо не опиташ да направиш и този списък и да ни го покажеш? Може и когато си вече там... Точно се връщам от САЩ и това със сигурност е мястото, в което не искам да емигрирам. На всичко отгоре бях там по работа и имах всичките предимства, които има един турист (винаги се сещам за оня сладък виц "не бъркай туризма с емиграцията") и въпреки това мога да кажа, че когато излетях от там към Европа, си отдъхнах.

Та как бих нагласил аз един списък "какво би означавало да останеш там"? Ама няма да се разпростирам в толкова точки - ако го направя, ще е в мой постинг. Тук само малко за зарибявка на публиката :-)

1. Ще се чудиш защо не съм харесвал градския транспорт в София - все пак тук той поне ходи от почти всяко до почти всяко място. И на всичко отгоре даже и да намирисват пътниците му, поне не са 100% цигани, както там са почти 100% негри. Докъде стигнаха тия хора - от расизма, при който не са пускали негрите в автобусите през 50-те и 60-те години до това самите бели вече да не смеят да се качат в градския транспорт и да го оставят практически само на бившите роби, а сами да се откажат от тази благина.

2. Ще страдаш, че тук McDonald's, KFC и Pizza Hut са едни прилични заведения, в които можеш да видиш куп нормални хора, представители на средната класа и чужденци, а там са дупки, обитавани от последните отрепки на обществото (и като клиенти, и като обслужващ персонал), в които не смее да стъпи почти никой нормален местен човек.

3. Ще трябва да се съобразяваш с най-различни забрани и ограничения, толкова характерни за "страната на свободата". Примерно в парк в Бостън прочетох следното: "Забранено тичането, забранено скачането, забранено возенето на конче". Всъщност май всичко, което виждаме по филмите, е единственото, което не е забранено - да се гази по тревата и да се лежи по нея. И никакви резки движения! :-)

Е, стига толкова, че ставам саркастичен. Но имаше още мнооооого! :-)
цитирай
3. artanis - различни хора
21.07.2007 13:42
Нека да кажа някои неща за Щатите. Аз бих живял там, защото смятам, че там най-добре бих могъл да продам идеите си (само се надявам демократите да спечелят на следващите избори).

1. Живеех в предградие на Бостън - Милтън и всеки ден пътувах до Кеймбридж, което е пак като предградие на Бостън, само че от другата страна. Стигах за 40 мин с метрото (в София трябва около 1 час за да стигнеш от едната страна на центъра до другата). Да, пътувам с черни, но какво от това. За 6 месеца не съм имал никакви проблеми. За сметка на това в София джебчии ми откраднаха телефона близо до попа. Бивши роби? А какво са били българите в Османската империя? И какво са сега в Република България?

2. Аз най-спокойно си обядвах в тези ресторанти. Тези, които са ме обслужвали са били винаги много мили хора (предимно испаноговорящи и черни). Такива, които като отида късно вечерта ми казват: "Много работиш, а (huh)". "Тъкмо се връщам от Ню-Йорк"."И как е голямата ябълка" и т.н. :)

3. Бостън е страхотен град. Сещам се за кой парк говориш. Там през лятото малките деца могат да се къпят (стига да носят правилните памперси). Борисовата градина :) Има ли смисъл да започвам (или южния парк).

thomas, зависи от хората. С теб явно сме много различни. Аз не бих нарекъл отрепки хора, които не познавам, само защото са с различен цвят на кожата.

поздрави:
цитирай
4. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
21.07.2007 13:49
Има един друг момент..Защо като лион говори за имиграция- ти говориш за Сащ? Само в САЩ ли имирираме...или само това ви главата Томас...нищо лично, ама...САЩ не е света. Аз лично също не бих искал да имигрирам там. Но бих поживял и пътувал ако мога малко.

И друга забележка, има разлика меежди имигрант и емигрант. Имигрант е човек напуснал родното място поради икономически интереси, а емигрант- по политически. последните години като че никой не прави разликата.
цитирай
5. artanis - имигрант и емигрант
21.07.2007 14:05
имигрантите и емигрантите са видове мигранти (т.е. хора, които се местят от едно място в друго). Имигрант е човек, който е пристигнал в някаква държава от друга. Емигрант е човек, който е напуснал някаква държава, за да отиде в друга. Всички емигранти са имигранти и всички имигранти са и емигранти. Има две понятия, за да се прави разлика между напр. български емигранти (хора, които са напуснали България) и български имигранти (хора от други държави, които са се заселили в България).

Малко е объкано, защото, ако някой е в САЩ и каже: български имигранти, по-скоро има предвид имигранти в САЩ, които идват от България.

За справка, напишете в google: define:emigrant и define:immigrant

поздрави:
цитирай
6. thomas - @artanis
21.07.2007 14:10
Никога не бих нарекъл отрепки хора заради цвета на кожата им. И сред тях има нормални. Говоря за раздърпани тишърти до коленете, за хитри погледи в стил Факултето и за подобни намерения в душите и очите. Вярно, много повече ги е страх от полицията, отколкото тукашните, така че смело се мотах с портмоне за врат върху себе си и практически не ме беше страх. И в Бостън впрочем са доста по-културни, отколкото тези, които видях в Синсинати. Там нямах никакъв проблем да пътувам с метрото - все пак в този академичен оазис има хора от цял свят и те живеят в прилична хармония. Но за Бъргър кинг-а, в който ми се наложи да хапна първата вечер, че бях излязъл след 22 часа, а тогава кухните на всички ресторанти са затворени, изобщо не се чувствах добре - мръснички маси, крайно неуслужлив персонал и доста съмнителни клиенти от всички раси.

А за нас - нали последно не сме били роби никога?! Само сме били под чуждо управление. Имали сме си къщи, земи, собственост... Робството е съвсем друго нещо.
цитирай
7. thomas - @воинът
21.07.2007 14:13
Thanks, artanis - точно тръгнах да обяснявам и аз какво е имиграция и какво емиграция - ми едно и също, зависи само от коя страна на границата го гледаш :-) Няма никакъв политически или икономически оттенък в тази дума.

А по другото - защо САЩ. Лично аз никога не си представям САЩ като дестинация за заселване, защото там не ми е приятно да бъда. Не само за хората, но и заради архитектурата, огромните празни неозеленени пространства из градовете, ограниченията в свободата, каквито в Европа са немислими и куп други причини, включително и политиката им спрямо останалия свят. Но говорех за тях, защото са ми пресен пример, пък и за много от българите точно те са страната на мечтите.
цитирай
8. artanis - thomas
21.07.2007 14:23
Сещам се за един Бъргър Кинг в Бостън на централно място. Правят добри чийзбургери. В България никъде не мога да ям такива.

Мога обаче да ти кажа как е в МакДоналдс в 4 часа сутринта в Ню-Йорк. Има охрана, която следи за по-буйни клиенти, а такива винаги има - от всички раси на земята. Никога не съм бил в Синсинати, но бих го предпочел пред Хюстън или Джаксънвил, например. Аз също правя сравнение с моя квартал в Пловдив, който е нещо като умален Ню-Йорк (мащаб едно към 400) що се отнася до буйни хора и престъпност в 4 часа сутринта.

Трябало е да отидеш в Чайна Таун. Има много добри ресторанти. Вероятно повечето работят в 22.

Роб е човек, който не е свободен. Търновската Конституция е гарантирала, че хората не са роби. За съжаление това не може да се каже за настоящата конституция на Република България, където такива гаранции няма.

И още нещо. Харесва ми, че в Щатите на хората не им пука какъв си и откъде идваш, а какво можеш. Общество изградено на този принцип никак не се е харесвало на аристократите в Европа (една статия от медиатаймсревю) и там се корени антиамериканизмът на Европа. Аз лично в Европа се чувствам ограничен (освен в Англия), а повечето обикновени хора намирам за тесногръди и социалисти. В Индия също се усеща във въздуха това, което го има в Америка, само че там сигурно трябва да минат още 100 години докато достигнат нивото на развитие на Щатите.

приятен следобед:
цитирай
9. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
21.07.2007 14:24
Мхм, дет се вика съгласих се с теб, няма наде да ходя. Иначе ме изненада..след 22 кухните затворили...тука В Испаия работят минимум до 24...ама и да затворят о- късно (поне в района който съм аз, не знам как е другаде) навсякъдеима дюнери, хамбургери, пици...а МакДоналдс и Бургер Кинг затварят най късно в 22.
цитирай
10. thomas - @artanis
21.07.2007 14:30
Много бях зелен като за първа вечер и още не се бях ориентирал ;-) Седнах в прилична ирландска кръчма, наречена JFK, но като 10 минути не ми обърнаха внимание и попитах на бара, ми казаха, че кухнята е до 22 часа и че всички други ресторанти също били така. След това вече беше по-добре. Имах предвид Бъргър кинг-а на Парк стрийт, точно срещу метрото. Той поне работеше до 23 часа в петък и събота вечерта. Не че не беше вкусно (ако изобщо тази храна може да се нарече вкусна - картофките особено са като от слама), но обстановката много мръсна бе! Изобщо не е това, което можеш да видиш в България дори днес или в СССР през 1989, когато бяха открили първия Макдоналдс там - направо луксозно заведение в сравнение със САЩ :-)

А Европа постепенно се променя. Не е такова, каквото си го представяш. Аз лично точно тук се чувствам свободен. Вярно, имали са някои странни отклонения. Оня ден научих, че преди до преди 3 години в Германия не можело да извършваш фотографски услуги (каквито и да е), ако не си лицензиран фотограф. За което пък е нужно да имаш фотографско образование. Хайде, за лекар разбирам - ама за фотограф?! Умът ми не го побира, но е било така. Ама е отпаднало. От 174 професии, които са подлежали на лицензиране, са останали само 38.
цитирай
11. artanis - за Европа
21.07.2007 14:50
Не си го представям, в момента живея в Италия. Хората само се оплакват как нямало работа, а ако има работа само се оплакват, че не им се работи. Искат да работят по 6 часа на ден и разни такива щуротии. А напоследък в Корриере делла сера имаше статия как 74% от италианцте се чувствали бедни.

За сметка на това в Италия е много, много по-добре отколкото в Чехия. Вярно, летището е модерно, но в центъра на града в един ресторант не може да се плати с кредитна карта, келнерите са бивши членове на комунистическата партия, а в чейндж бюрата обменят пари на курсове както тези по българското черноморие.

Аз лично нямам време да чакам България или Европа (изключвам Обединеното Кралство, Швейцария и някои големи градове като Милано, Барселона и Франкфурт) да се промени.

наздраве:
цитирай
12. esperansa1950 - За Израел
21.07.2007 14:58
Въпрос на лично предпочитание е къде да се живее.Емигрантския хляб никъде не е сладък,но парите колкото и да са малко дават право на нормален живот.Цели села от северна България работят в Израел и помагат на останалите в Б-я.Така,че всеки да живее където може или иска.Границите се размиха и няма нищо невъзможно.
цитирай
13. injnina - Интересна дискусия!
21.07.2007 15:05
Поздрави за разсъжденията, изказани в постинга ти.
Аз лично избрах да остана в страната, но не обвинявам тези, които я напуснаха. От тук се вижда само стандарта и възможностите, а другите неудобства, чувството, че не си у дома и т.н. ги пропускаме.
цитирай
14. thomas - @artanis
21.07.2007 15:32
За чейнджовете в Прага си напълно прав - сам пострадах два пъти, преди изобщо да се усетя :-) Но иначе лично аз си мечтая кога София ще заприлича поне малко на Прага - ако не по архитектурна красота, то поне по чистота и качество на транспортните услуги. :-)
цитирай
15. viovioi - )))
21.07.2007 16:27
Абе какво ше говорим за емиграция, я дайте по добре да почешаме някое издателство))))
цитирай
16. lion1234 - Относно коментарите дотук
21.07.2007 16:34
Първо искам да благодаря на всички, коментирали до момента постинга ми. А сега конкретно ще отговоря на зададените ми въпроси.
SAMOTNIQT_VOIN: дали си в Б-я или в чужбина, проблемите са си проблеми и те трябва да се решават. Далеч съм от мисълта, че в Б-я хората не си решават проблемите.
Тhomas, injnina: идеята за аналог. списък за това какво е в чужбина е добра, но ще бъде в друг постинг. Тук мога накратко да споделя: от 3,5г. съм в Лондон. Има и хубави, и лоши неща разбира се. Хубавото е, че трудът се заплаща добре, че материално съм добре, че мога да помагам на семейството и на родителите си. Лошото: веднъж в годината виждам децата си, родителите си; отчуждението в брака е налице; здравето се разклаща и пр. Въобще с много илюзии неминуемо се разделяш.
fil: чудесно си схванал идеята! И аз се надявам всички да я разберат: всеки сам избира как да реши проблемите си, пропастта м/у напуснали и останали е безпочвена, дори вредна за единството ни като нация.
esperansa1950: наистина емигр. хляб е горчив, но пък ти дава сигурност, позволява ти да живееш нормално.
аrtanis, thomas: мисля, че се отклонихте от темата. Не е ставало дума къде става за живеене, къде - не . Иначе лошо няма. Що се отнася до мен, бих желал с англ. паунди да си живея в Б-я. Сега в UK масово купуват имоти в Б-я, даже мнозина се и заселват у нас. Глупави ли са според вас? Като природни красоти Б-я не отстъпва на нито една страна в света. Страната е хубава, но държавата е батак. Поздрави на всички.
цитирай
17. lion1234 - Нямаш никакъв проблем!
21.07.2007 16:39
viovioi, можеш да се почешеш, където пожелаеш.
цитирай
18. artanis - извинявам се за отклонението
21.07.2007 17:03
Ако си работник с умения, може всеки уикенд да се прибираш в България. Ако работиш нископлатена работа, пак е възможно, само че трябва да ядеш "спагети болонезе" за 16 пенса. Wizz air и още няколко компании летят до България на приемливи цени (понякога с прикачване). Имаше слухове, че от Август Райънеър ще летят до Пловдив. За съжаление смятам, че ще си останат само слухове. Проблемът е, че все още не е достатъчно либерализиран този пазар в България.

За Англичаните - много от тях наистина мразят къде живеят и искат малко спокойствие и ... слънце :) За това купуват имоти, което не е лошо. Да идват. Аз съм чувал за хора, които живеят в една страна (примерно Барселона в Каталуния), а работят в друга (примерно Лондон в Англия). По-лесно е за хора с професии при които не е задължително фиксираното работно време. Например имаше един полски писател, който работи в Лондон, а живее във Варшава.

а.
цитирай
19. lion1234 - Съгласен съм
21.07.2007 18:37
Споделих мнението си чисто хипотетично. За мен то е неосъществимо, тъй като работя в Лондонското метро, а там работното време е фиксирано. Фиксирана е и годишната отпуска - само 14дни ми разрешават като self-employed. Tака че няма как: засега ще живея и ще работя в Лондон.
Лека вечер и до нови срещи!
цитирай
20. breathe - Съжалявам, но не прочетох комен...
21.07.2007 21:14
Съжалявам, но не прочетох коментарите, ще го направя утре. Искам да поздравя автора за мнението. Това е разум, останалото са излишни емоции, драги приятели блогъри. Нека спрем с взаимните (безпочвени и безсмислени) нападки и да поразсъждаваме като интелигентни хора.
цитирай
21. lion1234 - Благодаря!
21.07.2007 21:18
Благодаря ти за високата оценка, breathe! Радвам се, че сме на едно мнение за разума! Лека вечер и до нови срещи!
цитирай
22. redhead - Хе хе хе
22.07.2007 15:34
Това в един от коментарите с турското управление, направо ме уби.
А факта, че съдим за една държава, само по един ресторант е като да съдим за шуменската автогара по тоалетната й.
Но да не влизаме в междуличностни конфликти. Поздравления за автора за поста. Никой не може да ме съди, че съм имала смелостта, да напусна всичко "българско и родно", за нещо по-добро. А след като не съм го направила, значи нямам право да съдя по-смелите от мен. Имам роднини и приятели в чужбина, които не се хвалят с живота си там, но не се и оплакват. Особено тези, които са отишли не да събират пари, а просто да живеят там.
И когато се върнат тук, макар и за кратко ми показват как може би и българите в България ще живеят след 100 години.
цитирай
23. lion1234 - Примера с роднините...
22.07.2007 16:03
redhead, примерът с роднините и приятелите ти е чудесен, защото нагледно и ясно показва за какво става дума всъщност. Радвам се, че сме на едно мнение по темата. Благодаря ти за ласкавия отзив! Лек ден!
цитирай
24. redhead - Не трябва истината да се приема за ласкателство
22.07.2007 16:16
На всички им е хубаво да дойдат за седмица-две тук, особено лятото, но като ги попитам, защо не останат за повече, ме обявяват за луда. А и е така, защото, останахме само лудите тук.:))))))
Лек ден и на теб
цитирай
25. thomas - @redhead
22.07.2007 18:31
А ти защо мислиш, че смелостта е в това да избягаш? По-логично е това да е търсенето на по-лекия живот.

Съжалявам, че точно от завърнали се за малко българи си правиш изводите как ще живеят българите тук след 100 години. Още повече съжалявам, че в техните малко по-високи финансови възможности виждаш някакво предимство пред тези, които живеят тук. В общия случай тези "богати" българи са доста по-малко свободни, отколкото бедните си роднини тук. И го знаят и усещат във всеки момент, дори и когато са тук. Точно затова намират и неща, за които да тъжат тук - но не желаят да ги нарекат с истинските им имена.

По-добре опитай да погледаш как живеят представителите на другите народи - от това наистина можеш да научиш нещо.
цитирай
26. redhead - @thomas
22.07.2007 18:50
Ами, според мен се изисква не малко смелост, да изоставиш всичко познато и да тръгнеш да градиш живота си в чужда страна и сред чужди хора.
Аз например нямам тази смелост, за разлика от сестра си, която не просто е заминала, а живее в друга държава. И познавайки живота й там, бих могла да кажа, че не е "цветя и рози".
Ето ти обаче пример от живота на другите народи. Когато сестра ми трябваше да роди третото си дете на възраст над 37год. й направиха всички възможни изследвания, вкючително и за генетична обремененост на плода. Да ми е жив и здрав племенника се роди без всякакви усложнения, но мисълта ми е, че това е практика а не някакъв изключителен случай. Елементарен пример просто, от живота на "не-свободните" българи живеещи в чужбина.
Мит е, че повечето хора отиват само за малко да съберат някой лев и да се върнат.
Моята приятелка, която е от 10г. в друга държава казва: За какво да се върна за постоянно, след като тук ще работя за мизерни пари, с които едва ще свързвам двата края. По - добре да работя здраво там, но да мога да си позволя всичко, което аз и детето ми искаме, както и да мога спокойно да помагам на родителите си, че с тези пенсии....
цитирай
27. thomas - @redhead
22.07.2007 22:50
Повече нищо не мисля да ти обяснявам. Ти само си отговори какво точно щеше да прави сестра ти, ако плодът й беше с генетична обремененост. Само последно ще кажа, че здравната система в тези страни работи яко, за да прибере всичката разлика между парите, които се печелят там и тук :-)
цитирай
28. zari - За половината изброени точки,
23.07.2007 15:51
нямате гаранция, че не Ви чака точно това в чужбина!
цитирай
29. lion1234 - Така е Zari!
23.07.2007 17:27
Съгласен съм. Неслучайно в последвалия постинг/ Другата страна / споделих, че най-сигурното нещо в чужбина е, че нищо не е сигурно. Разликата е в това, че ако в чужбина ме очаква възможна мизерия, то в
Б-я тя е сигурна/ поне за мен/. Емиграцията си е риск.
цитирай
30. анонимен - HzbuajrlUxqxv
24.05.2011 19:50
AFAICT you've covered all the bases with this asnewr!
цитирай
31. анонимен - IKQILuecvAu
24.05.2011 22:14
You've hit the ball out the park! Inrcedilbe!
цитирай
32. анонимен - ooOSpXmQ
25.05.2011 06:22
Haha. I woke up down today. YouВ’ve cheeerd me up!
цитирай
33. анонимен - hdcMjBlIpaD
25.05.2011 12:12
Never seen a btteer post! ICOCBW
цитирай
34. анонимен - LxMdsXJxjPumsXF
25.05.2011 13:18
Never seen a btteer post! ICOCBW
цитирай
35. анонимен - TNWpZnjGceDUvLsA
25.05.2011 13:39
2Spwz2 <a href="http://lxryotqqykik.com/">lxryotqqykik</a>
цитирай
36. анонимен - zlvgahLnx
25.05.2011 13:51
jlKGPx <a href="http://phhlqbpzcami.com/">phhlqbpzcami</a>
цитирай
37. анонимен - QdPuQXdvbthAnPjjoBP
25.05.2011 15:11
bPa5kL <a href="http://arrjktbtkzfb.com/">arrjktbtkzfb</a>
цитирай
38. анонимен - TKwaGkjaIXhYOaVFj
25.05.2011 19:25
cinsy0 , [url=http://xkbrrwxooiib.com/]xkbrrwxooiib[/url], [link=http://cmcjksysdbxz.com/]cmcjksysdbxz[/link], http://wriqqvngokvi.com/
цитирай
39. анонимен - qcrMgxOxGDJ
25.05.2011 19:49
aXWUUO , [url=http://chtxplwwhaqd.com/]chtxplwwhaqd[/url], [link=http://edjcprdgvprj.com/]edjcprdgvprj[/link], http://roriobvwszly.com/
цитирай
40. анонимен - ezuZrpKwvRCviD
26.05.2011 13:12
2RxYG5 <a href="http://yszdadiozcxv.com/">yszdadiozcxv</a>
цитирай
41. анонимен - GjToxKryxifBUZr
26.05.2011 13:30
N4XVzQ <a href="http://kcxgcaqeqxye.com/">kcxgcaqeqxye</a>
цитирай
42. анонимен - nPJxPZbZEpwKptE
26.05.2011 19:04
k3Pj0O , [url=http://ydbjirsibhqj.com/]ydbjirsibhqj[/url], [link=http://caglqeuzbufx.com/]caglqeuzbufx[/link], http://masbwbcockxw.com/
цитирай
43. анонимен - JOTophbQYlx
26.05.2011 19:10
Wnqv2y , [url=http://iuzqnhmmefqt.com/]iuzqnhmmefqt[/url], [link=http://kvmyzjlmehcj.com/]kvmyzjlmehcj[/link], http://ajkfxgcbwxuy.com/
цитирай
44. анонимен - IbzjTRheCmsbaxzo
28.05.2011 14:42
H5VVLD <a href="http://gpnetavggjwm.com/">gpnetavggjwm</a>
цитирай
45. анонимен - gxymyGoJqvyAAjrjIdg
28.05.2011 17:31
UQYyG5 <a href="http://qxizgxqxtodm.com/">qxizgxqxtodm</a>
цитирай
46. анонимен - tJaCZbiFo
31.05.2011 18:10
NKa2xk , [url=http://ealvmtawurzo.com/]ealvmtawurzo[/url], [link=http://ndfzhnftadkm.com/]ndfzhnftadkm[/link], http://zpooxaaqeets.com/
цитирай
47. анонимен - reoVnCOZcZ
31.05.2011 18:37
Cpihhr , [url=http://bdwdmtoxloco.com/]bdwdmtoxloco[/url], [link=http://wnzoaaiuboqw.com/]wnzoaaiuboqw[/link], http://oawnnalyrfss.com/
цитирай
48. анонимен - kGfOyjSAeSpTShOZnFA
31.05.2011 19:34
LIPxoM , [url=http://uiotyvhqfqbz.com/]uiotyvhqfqbz[/url], [link=http://pooxptixspfw.com/]pooxptixspfw[/link], http://lsmjppzazhbw.com/
цитирай
49. анонимен - OvvCnnVxmIjEFdm
31.05.2011 20:08
E4fwgq , [url=http://pboqsvzsgkip.com/]pboqsvzsgkip[/url], [link=http://skawbksfbhzt.com/]skawbksfbhzt[/link], http://oeneqisrjdav.com/
цитирай
50. анонимен - ahKxsUuGroZqwsyLB
31.05.2011 20:15
4mVKe1 , [url=http://dkumlbofkdbh.com/]dkumlbofkdbh[/url], [link=http://kqqzfvjsbqhl.com/]kqqzfvjsbqhl[/link], http://koxlacownsos.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lion1234
Категория: Други
Прочетен: 1511574
Постинги: 169
Коментари: 2907
Гласове: 25304
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031